Susisiekime
Klientų aptarnavimas
Dujų avarinė tarnyba
Dingus elektrai

Siūlomos lankstesnės elektros įvedimo sąlygos kilstelėtų Lietuvą „Doing Business“ reitinge

2017 m. liepos 28 d.

Elektros ir dujų skirstymo bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) pateikė pasiūlymus Energetikos ministerijai, kaip palengvinti teisinį reguliavimą naujai prijungiamiems verslo ir privatiems elektros energijos vartotojams bei gamintojams. Siūlomi pokyčiai ne tik paspartintų prijungimo prie elektros tinklų procesą, bet gali aukštyn kilstelėti ir tarptautinius Lietuvos verslo aplinkos reitingus.

„Klientų prijungimas prie elektros tinklo šiuo metu gali užtrukti beveik tris mėnesius. Mūsų siūlymai leistų sutrumpinti šį terminą, atsisakyti perteklinių formalumų ir užtikrinti paprastesnį ir lankstesnį prijungimą prie elektros tinklo verslo ir privatiems klientams“, – sakė ESO Paslaugų tarnybos direktorius Ignas Pranskevičius.

ESO iniciatyva ketinama keisti Elektros energijos gamintojų ir vartotojų elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų tvarkos aprašą. Tokiam sprendimui dar turi pritarti energetikos ministras.

Tarp svarbiausių svarstomų permainų – nustatyti, kad verslo klientų elektros įrenginių prijungimo prie ESO tinklų projektus daugeliu atveju parengtų ESO. Ši tvarka palengvintų procesą klientams, jiems nereikėtų rūpintis projektuotojo paieška ir projekto derinimu, be to, sutrumpėtų ir paties projektavimo trukmė. Dar vienas svarbus siūlymas – leisti ESO rangovams įrengti apskaitos prietaisus iškart pabaigus darbus ir taip atsisakyti papildomos šiuo metu taikomos apskaitos prietaiso įrengimo procedūros.

„Siūlome sutrumpinti ir prijungimo paslaugos terminus. Jei elektros įrenginių įrengimo ar rekonstravimo darbų projektą ir sąmatą parengia ESO, prijungimo paslaugos terminą galima sutrumpinti nuo 85 iki 70 kalendorinių dienų“, – sako I. Pranskevičius.  Tuo atveju, kai prijungimo paslaugos išlaidos neviršija 35 tūkst. eurų (be PVM), kai jau yra parinktas ESO rangovas, o klientas pageidauja darbų projektą ir sąmatą parengti pats, šis terminas sutrumpėtų nuo 45 iki 40 kalendorinių dienų.

Pasak I. Pranskevičiaus, siūlomi pokyčiai turės teigiamos įtakos visiems verslo klientams. Jie padėtų pagerinti ir Lietuvos įvertinimą Pasaulio banko reitinge „Doing Business“. Pagal vieną iš šio reitingo rodiklių – „Prisijungimas prie elektros tinklų“ – Lietuva šiemet jau pakilo iš 58 į 55 poziciją. Įvedus siūlomus pokyčius, šis rodiklis dar pagerėtų. 

Klientų aptarnavimas
Dujų avarinė tarnyba
Dingus elektrai