Susisiekime

Garantinis tiekimas

    Garantinis tiekimas – tai elektros energijos tiekimo užtikrinimo paslauga, teikiama vartotojams:
  • kurie nustatytu laiku nepasirinko nepriklausomo elektros energijos tiekėjo;
  • kurių pasirinktas elektros energijos tiekėjas nevykdo prisiimtų įsipareigojimų tiekti elektros energiją sutartomis su vartotojais sąlygomis;
  • kurių pasirinktas elektros energijos tiekėjas nutraukia veiklą;
  • kurių pasirinktas elektros energijos tiekėjas nutraukia su vartotoju sudarytą elektros energijos pirkimo–pardavimo sutartį.

Pagal Elektros energetikos įstatymą, ši paslauga teikiama laikinai – ne ilgiau kaip 6 mėnesius. Tai lyg „draudimas“, kuris apsaugo vartotoją, kad šis neliktų be elektros energijos, tačiau kartu neatleidžia jo nuo pareigos pasirinkti kitą elektros tiekėją. Jei per 6 mėnesius vartotojas nepasirenka naujo elektros tiekėjo, garantinio tiekimo paslaugą teikiantis ESO įgyja teisę nutraukti elektros energijos tiekimą. Apie elektros energijos tiekimo nutraukimą garantinis elektros energijos tiekėjas įspėja vartotojus ne vėliau kaip prieš 3 savaites iki nutraukimo dienos.

SVARBUiki einamojo mėnesio paskutinės dienos (imtinai), būtina deklaruoti skaitiklių rodmenis visuomeniniam/ nepriklausomam tiekėjui. To nepadarius reikiamu laiku, prieš tai suvartotos kWh persikels į garantinį tiekimą ir reikės mokėti didesne kaina.

Garantinio tiekimo sąlygas reglamentuoja Elektros energetikos įstatymas. Norėdami susipažinti su įstatymu, spauskite čia.

Viskas, ką turite žinoti prasidėjus garantiniam tiekimui:

1. Patekus į garantinį tiekimą išsiųsime Jums el. laišku / paprastu paštu informaciją apie naujai priskirtą Kliento kodą, kurį taip pat matysite prisijungę prie ESO savitarnos svetainės

2. Garantinis elektros energijos tiekimas užtikrinamas pagal garantinio elektros energijos tiekimo užtikrinimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sąlygas, kurios bus taikomos nuo mėnesio pirmos dienos. Sutartis nebus sudaroma, nes tai laikina paslauga.


Garantinio elektros energijos tiekimo užtikrinimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sąlygos buitiniam vartotojui nuo 2023-06-12
3. Pagal Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymą (44 str.), garantinio tiekimo kaina yra kintanti ir perskaičiuojama kiekvieną mėnesį iš naujo. Visą informaciją rasite čia. Buitiniams vartotojams taikoma garantinio tiekimo kaina, kuri apskaičiuojama vidutinę praėjusio ataskaitinio mėnesio elektros energijos biržos kainą, susiformavusią Lietuvos kainų zonoje kitos paros rinkoje, padauginus iš koeficiento 1,15. Vartotojams, išskyrus buitinius vartotojus, taikoma garantinio tiekimo kaina, kuri apskaičiuojama vidutinę praėjusio ataskaitinio mėnesio elektros energijos biržos kainą, susiformavusią Lietuvos kainų zonoje kitos paros rinkoje, padauginus iš koeficiento 1,25. Šio principo laikomasi visada – tai reiškia, kad už lapkritį suvartotą elektrą buvo mokama spalio kainomis, už spalį – rugsėjo ir t.t. Taigi, kainodara nėra keičiama, kainos apskaičiuojamos nuosekliai. Toks garantinio tiekimo kainos apskaičiavimo principas yra įtvirtintas Lietuvos Respublikos elektros Energetikos įstatyme. Jis klientams leidžia žinoti, kokia bus garantinio tiekimo kainą tą mėnesį, kurį jie vartoja elektros energiją, taip pat – palyginti nepriklausomų tiekėjų siūlomas kainas.

4. Kviečiame susipažinti, kaip, gaudami garantinio tiekimo paslaugą, turėsite deklaruoti skaitiklio rodmenis ir mokėti už elektros energiją

Rodmenis deklaruoti galite:

  • ESO savitarnoje.
  • Įmokų surinkimo vietose („MAXIMA“ kasose, „Lietuvos Paštas“ skyriuose, „Perlas“ terminaluose (išskyrus „Perlas“ terminalus esančius „MAXIMA“ prekybos centruose))
  • Klientų aptarnavimo telefonu +370 697 61 852 (renkantis temą spauskite 3).
  • Jeigu sutartis ne Jūsų vardu ir negalite prisijungti prie ESO savitarnos, naudokitės internetine deklaravimo forma.

Atkreipiame dėmesį, kad tik deklaruoti rodmenų įmokų surinkimo vietose – nėra galimybės. Deklaruojant reikės apmokėti ir praėjusio mėnesio sąskaitą.

SVARBU: jei nedeklaruosite skaitiklio rodmenų iki einamojo mėnesio pabaigos, Jums bus pateikta sąskaita pagal vidutinį elektros energijos suvartojimą (daugiau skaitykite čia).

Nuo antro mėnesio, kai elektra vartojama garantiniame tiekime, atsiskaityti už praėjusio mėnesio elektros energijos suvartojimą galėsite pasirinkę Jums patogų atsiskaitymo būdą:

  • Savitarnos svetainėje;
  • Elektroninėje atsiskaitymų sistemoje „Viena sąskaita“;
  • Bankiniu pavedimu už suvartotą elektros energiją ir nenaudojamą infrastruktūrą:
    • LT41 7044 0600 0032 1788, AB SEB bankas;
    • LT29 7300 0100 0237 6713, AB Swedbank;
    • LT47 2140 0300 0018 0094, LT58 4010 0424 0301 7877, Luminor Bank AS Lietuvos skyrius;
  • Įmokų grynaisiais priėmimo vietose: „Maxima" kasose, „Perlas terminaluose“ (išskyrus esančius „MAXIMA“ prekybos centruose) ir „Lietuvos paštas“ skyriuose.

Mokėjimo paskirtyje būtina nurodyti kliento kodą ir/arba  PVM sąskaitos faktūros Nr.

Naudojantis garantinio tiekimo paslauga, Jums vis tiek būtina pasirinkti nepriklausomą elektros tiekėją. Rekomenduojame pasirinkimą atlikti iki mėnesio priešpaskutinės dienos, tačiau konkreti data iki kada vėliausiai galima pasirašyti sutartį, kad sutartis įsigaliotų nuo naujo mėnesio 1 d. pas kiekvieną nepriklausomą tiekėją gali šiek tiek skirtis. Renkantis tiekėją, papildomai pasitikslinkite, nuo kurios datos įsigalios sutartis.

Atkreipiame dėmesį, jeigu nepriklausomą tiekėją pasirinksite vėliau, nei iki priešpaskutinės mėnesio dienos (pvz.: po rugsėjo 29 d.) –  jis elektros energijos tiekimą užtikrins nuo dar kito mėnesio 1 d. (šiuo atveju - nuo lapkričio 1 d.)

Daugiau informacijos apie tiekėjų pasirinkimą skaitykite www.pasirinkitetiekeja.lt. Tiekėjų sąrašą ir jų kontaktus rasite čia.

Dažniausiai užduodami klientų klausimai 

Kaip sužinoti, kiek aš mokėsiu už elektrą?

Pagal Elektros energijos įstatymą (44 str.), garantinio tiekimo kaina yra kintanti ir perskaičiuojama kiekvieną mėnesį iš naujo. Visą informaciją rasite čia.

Kur galiu rasti sąskaitas už elektrą?

Kiekvieną mėnesį Jums bus teikiama sąskaita už elektros energiją ESO savitarnos svetainėje ir el. paštu, jei turėsime nurodytą Jūsų el. pašto adresą.

Svarbu, jeigu mokėtina suma bus 0 Eur, sąskaita el. paštu nebus siunčiama.

Apie mokėtiną sumą ir suformuotą sąskaitą Jums papildomai pranešime el. paštu arba trumpąją žinute, jei neturėsime Jūsų el. pašto adreso.

Kaip atsiskaityti už elektrą, jei ankščiau mokėdavau pagal vidutinį suvartojimą?

Jeigu norite, kad sąskaita būtų suformuota ne pagal vidutinį suvartojimą, o Jūsų faktinį suvartojimą, deklaruokite rodmenis įmokų surinkimo vietose arba savitarnos svetainėje. Svarbu, deklaruoti rodmenis įmokų surinkimo vietoje reikia tuo pačiu metu, kai mokate praėjusio mėnesio sąskaitą, pvz., kaip mokėtumėte už suvartotą vandenį. Mokėtiną sumą, pagal deklaruotus rodmenis, pateiksime sekantį mėnesį. Jeigu rodmenis deklaruosite savitarnoje iki einamojo mėnesio pabaigos, mes suformuosime ir pateiksime mokėtiną sumą, kurią galėsite apmokėti tiek savitarnoje, tiek įmokų surinkimo vietoje.

Kur gauti pažymą apie suvartotą elektros energijos kiekį?

Pažymas galite užsisakyti apsilankę www.eso.lt „Susisiekite internetu“, pasirinkę temą „Atsiskaitymai ir tarifai“ arba tel. +370 697 61 852

Kur rasti tiekėjų sarašą, kad galėčiau sudaryti sutartį?

Visą informaciją rasite apsilankę www.pasirinkitetiekeja.lt

Kiek laiko yra taikomas garantinis tiekimas?

Garantinis tiekimas užtikrinamas laikinai ( 6 mėn.). Detaliau aprašyta garantinio elektros energijos tiekimo užtikrinimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sąlygose.

Pasirinkite tiekėją www.pasirinkitetiekėja.lt

Kaip sudaryti sutartį su tiekėju pasikeitus objekto savininkui?

Jei Jūsų objektas patenka į II-ą ir III-ią etapus – dėl tiekimo sutarties prašome kreiptis į nepriklausomą tiekėją. Jei dar esate nepasirinkęs, tiekėjų sąrašą rasite www.pasirinkitetiekeja.ltsvetainėje.

Ar garantiniame tiekime man reikės pasirašyti sutartį? 

Sutartis nebus sudaroma, nes garantinis tiekimas bus užtikrinamas laikinai. Vietoj sutarties Jums bus pritaikytos garantinio tiekimo sąlygos.

Ką daryti, jei mano pasirinktas tiekėjas nutraukia veiklą ir nebetiekia man elektros?

Jei pasirinktas tiekėjas nustotų tiekti elektrą (pavyzdžiui dėl bankroto) – Jums bus pradėtas taikyti garantinis tiekimas. Apie tai ESO Jus informuos atskiru pranešimu. Svarbu paminėti, kad bankrotas nenutinka per vieną dieną, tad apie galimą Jūsų pasirinkto tiekėjo veiklos sustabdymą būsite informuoti iš anksto ir turėsite laiko kito tiekėjo pasirinkimui.

Pasirinkite tiekėją www.pasirinkitetiekėja.lt

Kaip keisis garantiniame tiekime kainos, jei laiku nepasirinksiu nepriklausomo tiekėjo?

Laiku nepasirinkusiems tiekėjo, tolimesnį elektros energijos tiekimą 6 mėnesius  užtikrins garantinis tiekėjas (ESO).  Garantinio tiekėjo parduodamos elektros energijos kaina priklausys nuo vidutinės ankstesnio mėnesio biržos kainos ir bus perskaičiuojama kas mėnesį pritaikant koeficientą 1,15 buitiniams vartotojams arba 1,25 koeficientą visiems kitiems vartotojams, išskyrus buitinius vartotojus. 

Ar bus nutrauktas elektros tiekimas, jeigu pasibaigus garantinio tiekimo terminui nepasirinksiu tiekėjo?

Pasibaigus garantinio tiekimo terminui, elektros energijos tiekimas gali būti nutrauktas. Tokiu atveju ESO Jus informuos iš anksto (3 savaitės iki nutraukimo datos).

Ar man reikia pasirinkti nepriklausomą tiekėją, jei esu gaminantis vartotojas?

Jei esate gaminantis vartotojas, turite pasirinkti nepriklausomą tiekėją, kuris užtikrins reikiamą elektros energijos kiekį Jūsų objektui, jei pagamintos elektros energijos neužteks. 

Ar galėsiu matyti, kokią kainos dalį sudaro ESO mokestis už skirstymo paslaugą pasirinkus nepriklausomą tiekėją?

Taip, tiekėjo pateiktoje sąskaitoje už suvartotą elektros energiją bus nurodytas mokestis už ESO skirstymo paslaugą. 

Ar reikia deklaruoti skaitiklio rodmenis, jei turiu automatizuotą apskaitą?

Rodmenų deklaruoti nereikia, sąskaitą pateiksime pagal nuotoliniu būdu nuskaitytus duomenis.

Ar pasirinkus tiekėją keisis mokėtojo kodas?

Pasirinkus nepriklausomą tiekėją, mokėtojo kodas gali keistis. Jį matysite su nepriklausomu tiekėju sudarytoje sutartyje. 

Kur galiu matyti savo objekto numerį?

Jūsų objekto numeris bus nurodytas sąskaitoje už garantinio tiekimo paslaugas, kurią rasite prisijungę prie ESO savitarnos svetainės.

Prisijungus prie ESO savitarnos nematau savo objektų ir negaliu deklaruoti rodmenų, ką daryti?

Jeigu prisijungus prie ESO savitarnos nematote savo objektų, parašykite mums apsilankę www.eso.lt „Susisiekite internetu“ arba „Pokalbis internetu“

Būtinieji

Slapukai naudojami Svetainės funkcionavimui užtikrinti.

Statistiniai

Slapukai naudojami rinkti anoniminę statistinę informaciją apie tai kaip naudotojai naudojasi Svetaine.

Rinkodaros

Slapukai naudojami rinkti informaciją apie tai, kaip naudotojai naudojasi Svetaine ir užtikrinti atskiram naudotojui pritaikytus ir jį dominančius skelbimus.

Funkciniai

Slapukai naudojami siekiant įsiminti naudotojų pasirinkimus ir nustatymus (pvz., kalbos ar laiko zonos).