Pagal Elektros energetikos įstatymą, ši paslauga teikiama laikinai – ne ilgiau kaip 6 mėnesius. Tai lyg „draudimas“, kuris apsaugo vartotoją, kad šis neliktų be elektros energijos, tačiau kartu neatleidžia jo nuo pareigos pasirinkti kitą elektros tiekėją. Jei per 6 mėnesius vartotojas nepasirenka naujo elektros tiekėjo, garantinio tiekimo paslaugą teikiantis ESO įgyja teisę nutraukti elektros energijos tiekimą. Apie elektros energijos tiekimo nutraukimą garantinis elektros energijos tiekėjas įspėja vartotojus ne vėliau kaip prieš 3 savaites iki nutraukimo dienos.
SVARBU: iki 2022-07-01 imtinai būtina deklaruoti skaitiklių rodmenis visuomeniniam tiekėjui. To nepadarius reikiamu laiku, iki 2022-07-01 suvartotos kWh persikels į garantinį tiekimą ir reikės mokėti didesne kaina.
Garantinio tiekimo sąlygas reglamentuoja Elektros energetikos įstatymas. Norėdami susipažinti su įstatymu, spauskite čia.
Viskas, ką turite žinoti prasidėjus garantiniam tiekimui:
Pradėjus teikti garantinio tiekimo paslaugą, per savaitę nuo liepos 1 d. Jums el. laišku / paprastu paštu išsiųsime informaciją apie naujai priskirtą Kliento kodą, kurį taip pat matysite prisijungę prie ESO savitarnos svetainės.
Garantinis elektros energijos tiekimas užtikrinamas pagal garantinio elektros energijos tiekimo užtikrinimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sąlygas, kurios bus pradėtos taikyti nuo liepos 1 d. Sutartis nebus sudaroma, nes tai laikina paslauga.
Garantinio elektros energijos tiekimo užtikrinimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sąlygos
4. Kviečiame susipažinti, kaip, gaudami garantinio tiekimo paslaugą, turėsite deklaruoti skaitiklio rodmenis ir mokėti už elektros energiją
SVARBU: jei nedeklaruosite skaitiklio rodmenų iki einamojo mėnesio pabaigos, Jums bus pateikta sąskaita pagal vidutinį elektros energijos suvartojimą (daugiau skaitykite čia).
Nuo antro mėnesio, kai elektra vartojama garantiniame tiekime, deklaruoti einamojo mėnesio elektros energijos suvartojimą ir atsiskaityti už praėjusio mėnesio elektros energijos suvartojimą galėsite vienu kartu, pasirinkę Jums patogų atsiskaitymo būdą:
Mokant fizinėse vietose Jums reikės pateikti elektros energijos suvartojimo rodmenį, kliento kodą ar PVM sąskaitos faktūros numerį.
SVARBU: patekus į garantinį tiekimą, pirmą mėnesį Jūs galėsite tik deklaruoti skaitiklių rodmenis prisijungę prie ESO Savitarnos svetainės arba tel. 1852. Sąskaita už suvartotą elektros energijos kiekį pateiksime tik nuo sekančio mėnesio.
Naudojantis garantinio tiekimo paslauga, Jums vis tiek būtina pasirinkti nepriklausomą elektros tiekėją. Tą galite padaryti greitai ir patogiai:
Daugiau informacijos apie tiekėjų pasirinkimą skaitykite www.pasirinkitetiekeja.lt. Tiekėjų sąrašą ir jų kontaktus rasite čia.
Dažniausiai užduodami klientų klausimai
Pagal Elektros energijos įstatymą (44 str.), garantinio tiekimo kaina yra kintanti ir perskaičiuojama kiekvieną mėnesį iš naujo. Visą informaciją rasite čia.
Kiekvieną mėnesį Jums bus teikiama sąskaita už elektros energiją ESO savitarnos svetainėje ir el. paštu, jei turėsime nurodytą Jūsų el. pašto adresą.
Svarbu, jeigu mokėtina suma bus 0 Eur, sąskaita el. paštu nebus siunčiama.
Apie mokėtiną sumą ir suformuotą sąskaitą Jums papildomai pranešime el. paštu arba trumpąją žinute, jei neturėsime Jūsų el. pašto adreso.
Jeigu norite, kad sąskaita būtų suformuota ne pagal vidutinį suvartojimą, o Jūsų faktinį suvartojimą, deklaruokite rodmenis įmokų surinkimo vietose arba savitarnos svetainėje. Svarbu, deklaruoti rodmenis įmokų surinkimo vietoje reikia tuo pačiu metu, kai mokate praėjusio mėnesio sąskaitą, pvz., kaip mokėtumėte už suvartotą vandenį. Mokėtiną sumą, pagal deklaruotus rodmenis, pateiksime sekantį mėnesį. Jeigu rodmenis deklaruosite savitarnoje iki einamojo mėnesio pabaigos, mes suformuosime ir pateiksime mokėtiną sumą, kurią galėsite apmokėti tiek savitarnoje, tiek įmokų surinkimo vietoje.
Pažymas galite užsisakyti apsilankę www.eso.lt „Susisiekite internetu“, pasirinkę temą „Atsiskaitymai ir tarifai“ arba tel. 1852.
Visą informaciją rasite apsilankę www.pasirinkitetiekeja.lt
Garantinis tiekimas užtikrinamas laikinai ( 6 mėn.). Detaliau aprašyta garantinio elektros energijos tiekimo užtikrinimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sąlygose.
Pasirinkite tiekėją www.pasirinkitetiekėja.lt
Jei Jūsų objektas patenka į II-ą ir III-ią etapus – dėl tiekimo sutarties prašome kreiptis į nepriklausomą tiekėją. Jei dar esate nepasirinkęs, tiekėjų sąrašą rasite www.pasirinkitetiekeja.ltsvetainėje.
Sutartis nebus sudaroma, nes garantinis tiekimas bus užtikrinamas laikinai. Vietoj sutarties Jums bus pritaikytos garantinio tiekimo sąlygos.
Jei pasirinktas tiekėjas nustotų tiekti elektrą (pavyzdžiui dėl bankroto) – Jums bus pradėtas taikyti garantinis tiekimas. Apie tai ESO Jus informuos atskiru pranešimu. Svarbu paminėti, kad bankrotas nenutinka per vieną dieną, tad apie galimą Jūsų pasirinkto tiekėjo veiklos sustabdymą būsite informuoti iš anksto ir turėsite laiko kito tiekėjo pasirinkimui.
Pasirinkite tiekėją www.pasirinkitetiekėja.lt
Laiku nepasirinkusiems tiekėjo, tolimesnį elektros energijos tiekimą 6 mėnesius užtikrins garantinis tiekėjas (ESO). Garantinio tiekėjo parduodamos elektros energijos kaina priklausys nuo vidutinės ankstesnio mėnesio biržos kainos ir bus perskaičiuojama kas mėnesį pritaikant koeficientą 1,25.
Pasibaigus garantinio tiekimo terminui, elektros energijos tiekimas gali būti nutrauktas. Tokiu atveju ESO Jus informuos iš anksto (3 savaitės iki nutraukimo datos).
Jei esate gaminantis vartotojas, turite pasirinkti nepriklausomą tiekėją, kuris užtikrins reikiamą elektros energijos kiekį Jūsų objektui, jei pagamintos elektros energijos neužteks.
Taip, tiekėjo pateiktoje sąskaitoje už suvartotą elektros energiją bus nurodytas mokestis už ESO skirstymo paslaugą.
Rodmenų deklaruoti nereikia, sąskaitą pateiksime pagal nuotoliniu būdu nuskaitytus duomenis.
Pasirinkus nepriklausomą tiekėją, mokėtojo kodas gali keistis. Jį matysite su nepriklausomu tiekėju sudarytoje sutartyje.
Jūsų objekto numeris bus nurodytas sąskaitoje už garantinio tiekimo paslaugas, kurią rasite prisijungę prie ESO savitarnos svetainės.
Jeigu prisijungus prie ESO savitarnos nematote savo objektų, parašykite mums apsilankę www.eso.lt „Susisiekite internetu“ arba „Pokalbis internetu“