Susisiekime
Klientų aptarnavimas
Dujų avarinė tarnyba

ESO pristato naują paslaugą saulės elektrinėmis energiją gaminantiems vartotojams

2021 m. kovo 30 d.
  • Startuoja saulės elektrinių gedimų informavimo pilotinis projektas, kurio dėka gaminantys vartotojai gaus pranešimus, jeigu jų saulės elektrinės nustos veikti
  • Bendrovė užfiksuos galimus gedimus pasinaudojus kliento objekte įrengto skaitiklio duomenimis bei praneš klientams trumpąja žinute arba el. laišku apie galimą saulės elektrinės darbo sutrikimą
  • Nemokama paslauga veiks automatiškai ir papildomų veiksmų gaminantys vartotojai atlikti neturės

Bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) pristato naują mašininio mokymosi principais veikiančią paslaugą, skirtą saulės elektrinėmis energiją gaminantiems privatiems vartotojams. Nuo šių metų balandžio 6 d. startuoja saulės elektrinių gedimų informavimo funkcionalumas, kurio dėka gaminantiems vartotojams bendrovė išsiųs pranešimus, jeigu jų elektrinės nustos veikti. Inicijuodama šią paslaugą ESO siekia pagerinti gaminančių vartotojų patirtį ir padėti savo klientams neprarasti saulės generuojamos elektros energijos.

ESO, šiuo pilotiniu projektu, užfiksuos galimus gedimus pasinaudojus kliento objekte įrengto skaitiklio duomenimis. Bendrovė praneš klientams trumpąja SMS žinute arba el. laišku apie galimą saulės elektrinės darbo sutrikimą. Tai leis gaminančiam vartotojui žinoti, jog jo elektrinė nepatiekia elektros energijos į skirstomąjį tinklą. Gavę šią žinutę klientai turėtų pasitikrinti ar jų elektrinė veikia, jeigu ne – klientai galės kreiptis į įrangos tiekėją arba gamintoją.

Saulės elektrinė yra kliento vidaus įrenginys. Nors ESO šių elektrinių priežiūros nevykdo – tikime, kad informacija apie galimą elektrinės neveikimą klientams bus vertinga ir leis neprarasti saulės sugeneruojamos elektros energijos.

Iš viso šalyje yra apie 8,5 tūkst. privačių gaminančių vartotojų, kurie energiją gamina savo saulės elektrinėse. Iki šiol saulės elektrinę naudojantis vartotojas, norintis sužinoti ar jo elektrinė neveikia, turėdavo aktyviai stebėti savo saulės jėgainės darbą.

Pabrėžtina, kad tokio tipo elektrinių gedimų informavimas yra įmanomas tik įdarbinant nuotolinės apskaitos galimybes. Automatizuota apskaita – tai energijos apskaitymo technologija, leidžianti nuotoliniu būdu stebėti energijos suvartojimą ar jos atidavimą į tinklą bei nustatyti galimus gedimus.

Tai – svarbus duomenų analitikos įrankis, kurio dėka naudotojai gali įgyti galimybę geriau suprasti savo energijos vartojimo įpročius, lyginti su aplinkinių saulės jėgainių duomenimis bei priimti racionalius energijos taupymo sprendimus.

Visi privatūs gaminantys vartotojai, kurie turi fizines saulės jėgaines, pranešimus apie galimus gedimus gaus automatiškai. Primename, kad saulės jėgainių savininkams svarbu atsinaujinti kontaktinius duomenis. Tai padaryti galima paskambinus telefonu 1852. Atkreipiame dėmesį, kad jokių papildomų veiksmų gaminantys vartotojai atlikti neturės ir jiems ši paslauga nekainuos.

Daugiau informacijos apie gaminančius vartotojus ir apskaitos principus galima rasti ESO internetinėje svetainėje.

Klientų aptarnavimas
Dujų avarinė tarnyba