Projektavimo klausimai

Kada taikoma kompensacija už ESO skirstomųjų tinklų projekto rengimą?

Jei projektą nuspręstumėte rengti jūs, pagal Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos patvirtintas taisykles ir įkainius mes jums kompensuosime nustatytą projektavimo įkainį. 

Kompensacija susideda iš dviejų dalių: maksimalaus kompensuotino projektavimo įkainio ir maksimalios kompensuotinos projektavimo kainos.

  • Maksimalus kompensuotinas projektavimo įkainis yra iš karto išminusuojamas apskaičiuojant prijungimo įmoką, kai ESO skirstomųjų tinklų projektą rengia kliento pasirinktas rangovas.
  • Maksimali kompensuotina projektavimo kaina kompensuojama tik tada, kai pateikiamas vienas iš šių dokumentų: objekto statybą leidžiantis arba statinio įregistravimą patvirtinantis dokumentas.

Maksimali kompensuotina projektavimo kaina kompensuojama:

  1. Jeigu dokumentas pateikiamas iki prijungimo sutarties apmokėjimo, kompensacija įvertinama iš karto, apskaičiuojant prijungimo įmoką.
  2. Jeigu dokumentas pateikiamas po prijungimo sutarties apmokėjimo, kompensacija apskaičiuojama ir išmokama užbaigus prijungimo darbus.

Detalią informaciją apie kainas rasite čia.


Kodėl vėluoja projektavimo darbai?

Šiuo metu projektavimo darbų tempas sulėtėjęs dėl žymiai išaugusios užklausų apimties. Daugiau klientų kreipiasi dėl projektų rengimo, tad rangovai gauna dvigubai daugiau užduočių nei įprastai. Esant tokiai apkrovai, dalis darbų vėluoja. Visgi, siekiama maksimaliai efektyviai valdyti išteklius ir paskirstyti darbus, kad projektavimo procesai būtų užbaigti kuo greičiau.


Kada galima tikėtis, kad projektavimo darbai bus užbaigti?

Įprastai projektavimo darbų užbaigimo data numatoma sutartyje, tačiau šiuo metu dėl didesnio darbo krūvio reali užbaigimo data gali būti nukelta apie 3 mėnesius nuo pradinio sutarties termino. Siekiame šią informaciją klientams suteikti kuo anksčiau ir informuosime apie bet kokius tolimesnius pakitimus.


Ar vėlavimas paveiks mano projekto užbaigimo datą?

Taip, vėlavimas projektavimo darbuose gali paveikti galutinę projekto užbaigimo datą. Tikslus darbų užbaigimo terminas bus nustatytas, kai bus patvirtintas projektas. Visais atvejais siekiame išlaikyti darbų kokybę ir spartą, kad projekto vykdymas atitiktų aukščiausius standartus.


Kaip galite užtikrinti, kad darbai ateityje bus atliekami laiku?

Šiuo metu aktyviai dirbame su rangovais ir vykdome optimizacijos procesus, siekdami išvengti vėlavimų ateityje. Įgyvendinami papildomi darbo krūvio valdymo bei darbų stebėsenos sprendimai, kurie padės tiksliau planuoti procesus ir užtikrinti projektavimo darbų atlikimą laiku.


Ar galėsiu sekti projekto progresą?

Taip, jūs galite stebėti savo projekto eigą savitarnoje. Kiekvieną kartą, kai pasikeičia projektavimo darbų būsena, šie pokyčiai atnaujinami savitarnos sistemoje, kad galėtumėte lengvai matyti esamą projekto etapą ir numatomą eigą.


Ar galima pagreitinti projektavimo procesą?

Dėl padidėjusio projektuojamų objektų skaičiaus elektros energijos prijungimo ir galios didinimo procesai šiuo metu užtrunka ilgiau nei įprastai. Suprantame, kad tai gali kelti nepatogumų, todėl klientams siūlome galimybę paspartinti darbus.

Vienas iš būdų – pasirinkti savo projektuotoją paraiškos pildymo metu. Tai leidžia išvengti laukimo ESO projektų rengimo eilėje ir pagreitinti procesą.


Kaip bus pranešama apie projektavimo darbų eigą ir užbaigimo terminą?

El. Paštu informuosime apie proceso vėlavimus ar stabdymus. Taip pat informaciją galėsite matyti prisijungę prie ESO savitarnos paskyros.


Ar galima pakeisti projektavimo darbus atliekančią įmonę?

Projektavimo darbus atliekanti įmonė parenkama viešųjų pirkimų būdu,  užtikrinant skaidrumą ir kokybę. Dėl šios priežasties  projektuotojų pakeitimas nėra įmanomas. Įmonės parinkimo procesas užtrunka nuo 9 iki 10 mėnesių, tačiau taip užtikrinama, kad būtų pasamdyti kvalifikuoti ir patikimi projektų rengėjai.


Ką daryti, jei man trūksta informacijos apie mano projekto eigą?

Visa turima informacija apie jūsų projekto eigą ir numatomus terminus pateikiama ESO savitarnoje. Jei kyla klausimų arba norite gauti išsamesnę informaciją, visada galite kreiptis į klientų aptarnavimo centrą telefonu +370 660 01852


Noriu pasikeisti projektuotoją, projektuosiu pats. Ką daryti? Kokie žingsniai?

Pirmiausia kreipkitės į ESO. Mes parengsime susitarimą, kurį reikės pasirašyti visoms pusėms. 

Kai jūsų pasirinktas projektuotojas suderins projektą su ESO, po to, per 5 darbo dienas gausite kompensaciją pagal VERT nustatytą metodiką, jei ji jums priklauso. 


Ar keičiant projektuotoją iš ESO į mane (klientą) reikės pildyti naują paraišką?

Ne, naujos paraiškos nereikės. Visi procesai bus vykdomi pagal sudarytą sutartį. Keičiant projektuotoją informuokite ESO klientų aptarnavimo telefonu +370 660 01852


Ką daryti, jei iš pradžių pasirinkau, kad projektuos ESO, vėliau nusprendžiau projektuoti pats, o po kurio laiko vėl norėčiau, kad projektuotų ESO?

Tokiu atveju kreipkitės į ESO. Parengsime naują susitarimą, kurį reikės pasirašyti visoms pusėms. 


Kaip sužinoti, ar apskritai reikės projektavimo paslaugos? Kaip priimti teisingą sprendimą pildant paraišką?

Jei paraiškoje nurodysite, kad projektą rengiate pats, ESO patikslins, ar projektavimas reikalingas, kai rengs prijungimo sąlygas. Jei projektavimo nereikės, bus pateikta prijungimo sutartis. 

Jei paraiškoje nurodysite, kad projektą rengia ESO, projektavimo poreikis bus nustatytas po sutarties apmokėjimo. 

Jei norite greitesnio proceso, rekomenduojame patiems atlikti projektavimą. 


Ar visas Naujų Vartotojų ir galios didinimo paraiškas sprendžiate ir analizuojate daugiau nei po 3 mėnesių?

Visos naujų vartotojų ir galios didinimo paraiškos yra analizuojamos nedelsiant, atsižvelgiant į jų sudėtingumą ir rangovų užimtumą. Kai tik rangovas turi galimybę, projektavimo darbai pradedami nedelsiant.