Būtinieji

Slapukai naudojami Svetainės funkcionavimui užtikrinti.

icon Įjungta
Statistiniai

Slapukai naudojami rinkti anoniminę statistinę informaciją apie tai kaip naudotojai naudojasi Svetaine.

Rinkodaros

Slapukai naudojami rinkti informaciją apie tai, kaip naudotojai naudojasi Svetaine ir užtikrinti atskiram naudotojui pritaikytus ir jį dominančius skelbimus.

Funkciniai

Slapukai naudojami siekiant įsiminti naudotojų pasirinkimus ir nustatymus (pvz., kalbos ar laiko zonos).

Loading

Jūsų
namams

Prižiūrime ir plečiame skirstymo tinklus, kuriais jūsų namus pasiekia elektros energija ir gamtinės dujos. Paslaugų efektyvumą užtikriname diegdami išmanius sprendimus. Pateikiame gyventojams aktualias naujienas apie tinklo būklę, atsinaujinančią energetiką ir kitą ESO veiklą.

Dažniausiai užduodami klausimai

Kaip užregistruoti elektros gedimą?

Dingus arba sutrikus elektros energijos tiekimui, svarbu, pirmiausia įsitikinti ar gedimas įvyko ne Jūsų tinkle, būtinai patikrinkite ar neatsijungę automatiniai jungikliai arba kamštiniai saugikliai.

Įvykus gedimui ESO tinkle, kai informacija apie gedimą žinoma, klientai informuojami el. paštu arba / ir SMS žinute, taip pat, informacija atvaizduojama gedimų žemėlapyje.

Jeigu dingus arba sutrikus elektros energijos tiekimui informacijos el. paštu arba SMS žinute negavote ir gedimų žemėlapyje Jūsų adresu gedimas neatvaizduojamas, jį galite užregistruoti:

Kaip elgtis audrų, potvynių, liūčių metu?

Jei didelės liūties ar potvynio metu ima staigiai kilti vandens lygis, patariame kuo skubiau sustabdyti elektros energijos tiekimą išjungiant įvadinį (automatinį) jungiklį.

Potvynio metu elektros tiekimą išoriniame tinkle saugiai išjungti gali tik ESO specialistai.

Sužinoti daugiau galite čia.

Pavojingai pasvirusios medžių šakos virš elektros linijų

Pastebėję, kad medžiai yra pavojingai pasvirę ir gali užgriūti ant elektros linijų – nedelsiant apie tai praneškite ESO nemokamu telefonu 1852

Nepamirškite – jūs esate atsakingas už jūsų valdose augančių medžių priežiūrą

Labai dažna elektros avarijų priežastis – šalia elektros linijų augantys neprižiūrėti medžiai. Pučiant stipriam vėjui, siaučiant audrai, medžiai ir jų šakos gali nutraukti laidus ar nuversti atramas. Primename, kad jūs esate atsakingi už jums priklausančioje žemėje šalia elektros linijų augančių medžių ir kitus želdinių priežiūrą.

Kodėl gavau SMS žinutę, kad gedimas pašalintas, bet elektros vis dar neturiu?

Kai elektros tinkle pašalinamas gedimas, klientams išsiunčiami pranešimai. Pasitaiko atvejų, kad klientai, kurie vis dar neturi elektros, taip pat gauna pranešimą, kad gedimas pašalintas. Taip atsitinka todėl, kad Jums energiją tiekiančiame tinkle įvyko papildomas gedimas.

Pavyzdžiui, pasitaiko atvejų, kai gyventojo namams elektros energija yra užtikrinama iš žemos įtampos linijos, kurią „užmaitina“ aukštos įtampos linija. Gedimui įvykus abiejose linijose - pirmiausia šalinamas gedimas aukštos įtampos linijoje, nes ji „užmaitina“ didelį skaičių žemos įtampos linijų. Jį pašalinus, visiems išsiunčiami pranešimai ir tik tada galima nustatyti, kad yra gedimas žemos įtampos linijoje.

Kas būtų jeigu skirstomųjų tinklų operatorius nespėja atstatyti elektros energijos tiekimo per nustatytą 6 valandų arba 12 valandų trukmę?

Vartotojui, jo prašymu mokama kompensacija, jeigu skirstomųjų tinklų operatorius nespėja atstatyti elektros energijos tiekimo per žemiau numatytus terminus: 

Per 6 valandas objektams esantiems: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ar LEZ (laisvoji ekonominė zona) teritorijoje. Pasitikrinti ar objektas priklauso išvardintiems regionams, galite pasitikrinti Elektros energijos tiekimo atstatymo laikų zonų žemėlapyje. 

Per 12 valandų esantiems kituose Lietuvos regionuose. 

Kompensacija bus apskaičiuojama ESO iniciatyva ir vartotojai apie tai bus informuoti atskiru pranešimu. 

Kokio dydžio kompensacija bus išmokama? Kaip man sužinoti, kokio dydžio ji bus?

Kompensacijos dydis priklauso nuo kliento konkrečiam objektui, kuriame įvyko atjungimas,  priskaičiuotos metinės persiuntimo paslaugos mokesčių sumos (išskyrus VIAP, SPPD, PVM, patikimumo kategoriją) bei kompensuojamos atjungimo trukmės, t. y. kiek laiko skirstomųjų tinklų operatorius viršijo nustatytus persiuntimo paslaugos atstatymo laikus.

Kompensacijos dydis bus vertinamas atskirai po kiekvieno įvykusio atjungimo, vertinant prieš tai išvardintas dedamąsias.  

Kokie apribojimai taikomi kompensacijų išmokėjimui?

Metinis vienam vartotojo objektui išmokamos kompensacijos dydis negali viršyti pusės vartotojui per praėjusius kalendorinius metus priskaičiuotų persiuntimo paslaugos mokesčių sumos (neįskaičiuojant pridėtinės vertės mokesčio) už konkretų vartotojo objektą, išskyrus atvejus, kai elektros energijos persiuntimas nutrūksta ir nėra atnaujinamas nustatytais terminais daugiau kaip du kartus per metus.  

Kai elektros energijos persiuntimas nutrūksta ir nėra atnaujinamas nustatytais terminais daugiau kaip du kartus per metus, paskesniais atvejais kiekvienos išmokamos kompensacijos dydžio maksimali riba prilyginama pusei vartotojo per praėjusius kalendorinius metus už konkretų vartotojo objektą priskaičiuotų persiuntimo paslaugos mokesčių sumos (be pridėtinės vertės mokesčio).  

Kompensacijos vartotojams nemokamos, kai yra viršyta metinė vienam vartotojo objektui galima išmokėti kompensacijos suma.

Kaip gausiu kompensaciją? Ar turiu jos prašyti?

Jeigu tinklų operatorius neatnaujina elektros energijos persiuntimo nustatytais terminais, ne vėliau kaip per 45 kalendorines dienas nuo elektros energijos persiuntimo atnaujinimo tinklų operatorius privalo informuoti vartotoją apie teisę kreiptis dėl kompensacijos. Vartotojas, siekiantis gauti nurodytą kompensaciją, per 6 mėnesius nuo tinklų operatoriaus pranešimo gavimo dienos pateikia prašymą tinklų operatoriui.   

Tinklų operatorius išmoka klientui priklausančią kompensaciją į prašyme nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą per 30 kalendorinių dienų nuo gauto prašymo gavimo datos.

Kaip susikurti paskyrą?

Privatiems

Paskyrą susikurti galite įėję į mano.eso.lt ir paspausdami mygtuką „Registruotis“. Atsidariusiame puslapyje patvirtinkite tapatybę vienu iš pateiktų būdu -  SMART- ID, Mobile-ID, Swedbank, Luminor, Šiaulių arba SEB bankais. Patvirtinus tapatybę, formoje suveskite savo kontaktinius duomenis. Patvirtinus įvestus duomenis, nurodytu elektroninio pašto adresu gausite instrukciją, kaip susikurti slaptažodį ir aktyvuoti savo paskyrą.

Detalią instrukciją, kaip sukurti privatiems paskyrą ESO savitarnoje galite atsisiųsti čia.

Verslui

Eikite į mano.eso.lt ir paspauskite mygtuką „Registruotis“. Atsidariusioje formoje įveskite įmonės pavadinimą ir kodą. Paspauskite mygtuką „Pradėti registraciją". Kitame žingsnyje patvirtinkite savo tapatybę vienu iš pateiktų būdu -  SMART- ID, Mobile-ID, Swedbank, Luminor, Šiaulių arba SEB bankais. Jei pasirinkote šiuos bankus, naudokite savo asmeninę, o ne verslo banko paskyrą. Patvirtinus tapatybę, formoje suveskite savo kontaktinius duomenis ir prisekite įgaliojimą valdyti nurodytos įmonės paskyrą (įgaliojimą atstovauti įmonę, Registrų centro išrašą ar kitą dokumentą, patvirtinantį, kad galite atstovauti įmonę). Patvirtinus įvestus duomenis, nurodytu elektroniniu adresu gausite instrukciją, kaip susikurti slaptažodį ir aktyvuoti savo paskyrą.

Detalią instrukciją, kaip sukurti verslo paskyrą ESO savitarnoje galite atsisiųsti čia.

Kur rasti objekto prijungimo sąlygas?

Prijungimo sąlygos yra pateiktos Jums parengtoje Prijungimo paslaugos sutartyje, kurią galite matyti ESO savitarnoje

Kur galiu rasti pagamintos elektros energijos kiekio apskaitą?

Suvartotos iš tinklo energijos kiekius ir trūkstamos, atgautos, sukauptos energijos skaičiavimus galite matyti tiekėjo pateiktose sąskaitose už suvartotą elektros energiją. Jeigu esate garantiniame tiekime, patiektos į tinklą, suvartotos iš tinklo elektros energijos kiekius ir trūkstamos, atgautos, sukauptos energijos skaičiavimus galite matyti Jums pateiktoje ESO sąskaitoje už suvartotą elektros energiją, kurią rasite prisijungęs (-usi) prie ESO savitarnos.