Susisiekime
Klientų aptarnavimas
Dujų avarinė tarnyba

Garantinis tiekimas

Garantinis tiekimas – tai elektros energijos tiekimo užtikrinimo paslauga, teikiama vartotojams:

  • kurie nustatytu laiku (pvz., iki 2020.12.10, jei pateko į pirmąjį elektros energijos tiekėjo pasirinkimo etapą, t.y. suvartoja daugiau nei 5000 kWh per metus) nepasirinko nepriklausomo elektros energijos tiekėjo;
  • kurių pasirinktas elektros energijos tiekėjas nevykdo prisiimtų įsipareigojimų tiekti elektros energiją sutartomis su vartotojais sąlygomis;
  • kurių pasirinktas elektros energijos tiekėjas nutraukia veiklą;
  • kurių pasirinktas elektros energijos tiekėjas nutraukia su vartotoju sudarytą elektros energijos pirkimo–pardavimo sutartį.

Pagal Elektros energetikos įstatymą, ši paslauga teikiama laikinai – ne ilgiau kaip 6 mėnesius. Tai lyg „draudimas“, kuris apsaugo vartotoją, kad šis neliktų be elektros energijos, tačiau kartu neatleidžia jo nuo pareigos pasirinkti kitą elektros tiekėją. Jei per 6 mėnesius vartotojas nepasirenka naujo elektros tiekėjo, garantinio tiekimo paslaugą teikiantis ESO įgyja teisę nutraukti elektros energijos tiekimą. Apie elektros energijos tiekimo nutraukimą garantinis elektros energijos tiekėjas įspėja vartotojus ne vėliau kaip prieš 3 savaites iki nutraukimo dienos.

SVARBU: iki 2021-12-31 būtina deklaruoti skaitiklių rodmenis visuomeniniam tiekėjui. To nepadarius reikiamu laiku, iki 2021-12-31 suvartotos kWh persikels į garantinį tiekimą ir reikės mokėti didesne kaina.

Garantinio tiekimo sąlygas reglamentuoja Elektros energetikos įstatymas. Norėdami susipažinti su įstatymu, spauskite čia.

Jūs jau naudojatės garantinio tiekimo paslauga?

  1. Pradėjus teikti garantinio tiekimo paslaugą, per savaitę nuo sausio 1 d. informuosime Jus apie naujai priskirtą Kliento kodą, kurį taip pat matysite prisijungę prie ESO savitarnos svetainės.

  2. Garantinis elektros energijos tiekimas užtikrinamas pagal garantinio elektros energijos tiekimo užtikrinimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sąlygas, kurios bus pradėtos taikyti nuo sausio 1 d.


    Garantinio elektros energijos tiekimo užtikrinimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sąlygos

  3. Pagal Elektros energijos įstatymą (44 str.), garantinio tiekimo kaina yra kintanti ir perskaičiuojama kiekvieną mėnesį iš naujo. Visą informaciją rasite čia.

4. Kviečiame susipažinti, kaip, gaudami garantinio tiekimo paslaugą, turėsite deklaruoti skaitiklio rodmenis ir mokėti už elektros energiją

SVARBU: jei nedeklaruosite skaitiklio rodmenų iki einamojo mėnesio pabaigos, Jums bus pateikta sąskaita pagal vidutinį elektros energijos suvartojimą (daugiau skaitykite čia).

Nuo antro mėnesio, kai elektra vartojama garantiniame tiekime, deklaruoti einamojo mėnesio elektros energijos suvartojimą ir atsiskaityti už praėjusio mėnesio elektros energijos suvartojimą galėsite vienu kartu, pasirinkę Jums patogų atsiskaitymo būdą:

  • prisijungę ESO savitarnos svetainėje;
  • interneto banke, pagal struktūrizuotą įmokos formą (Swedbank, SEB ir Luminor);
  • elektroninėje atsiskaitymų sistemoje „Viena sąskaita“;
  • įmokų grynaisiais priėmimo vietose: „Maxima“ kasose, „Perlas terminaluose“ ir Lietuvos paštas skyriuose.

SVARBU: patekus į garantinį tiekimą, pirmą mėnesį Jūs galėsite tik deklaruoti skaitiklių rodmenis prisijungę prie ESO Savitarnos svetainės arba tel. 1852. Sąskaita už suvartotą elektros energijos kiekį pateiksime tik nuo sekančio mėnesio.


Naudojantis garantinio tiekimo paslauga, Jums vis tiek būtina pasirinkti nepriklausomą elektros tiekėją. Tą galite padaryti greitai ir patogiai:

 

  • Jeigu nepriklausomą tiekėją pasirinksite iki mėnesio 18 d. imtinai (pvz., iki spalio 18 d. imtinai –  jis elektros energijos tiekimą užtikrins nuo kito mėnesio 1 d. (atitinkamai nuo lapkričio 1 d.)
  • Jeigu nepriklausomą tiekėją pasirinksite po mėnesio 18 d. (pvz., po spalio 18 d.) –  jis elektros energijos tiekimą užtikrins nuo dar kito mėnesio 1 d. (atitinkamai nuo gruodžio 1 d.)

Daugiau informacijos apie tiekėjų pasirinkimą skaitykite www.pasirinkitetiekeja.lt. Tiekėjų sąrašą ir jų kontaktus rasite čia.

Dažniausiai užduodami klientų klausimai

Kaip sužinoti, kiek aš mokėsiu už elektrą?

Garantinio tiekimo kaina yra kintanti ir perskaičiuojama kas mėnesį atsižvelgiant į praėjusio mėnesio vidutinę biržos kainą ir ją padauginus iš koeficiento 1,25, todėl galutinę kainą galėsite pamatyti tik Jums pateikiamoje sąskaitoje arba prisijungus prie ESO savitarnos. Sąskaitoje bus pateikta mokėtina suma už praėjusi mėnesį.

Kur galiu rasti sąskaitas už elektrą?

Kiekvieną mėnesį Jums bus teikiama sąskaita už elektros energiją ir (arba) gausite mokėtiną sumą trumpąją žinute. Taip pat visos sąskaitos bus talpinamos ESO savitarnos svetainėje. Svarbu, jeigu mokėtina suma bus 0 Eur, sąskaitos el. paštu nesiųsime.

Kaip atsiskaityti už elektrą, jei ankščiau mokėdavau pagal vidutinį suvartojimą?

Jeigu norite, kad sąskaita būtų suformuota ne pagal vidutinį suvartojimą, o Jūsų faktinį suvartojimą, deklaruokite rodmenis įmokų surinkimo vietose arba savitarnos svetainėje. Svarbu, deklaruoti rodmenis įmokų surinkimo vietoje reikia tuo pačiu metu, kai mokate praėjusio mėnesio sąskaitą, pvz., kaip mokėtumėte už suvartotą vandenį. Mokėtiną sumą, pagal deklaruotus rodmenis, pateiksime sekantį mėnesį. Jeigu rodmenis deklaruosite savitarnoje iki einamojo mėnesio pabaigos, mes suformuosime ir pateiksime mokėtiną sumą, kurią galėsite apmokėti tiek savitarnoje, tiek įmokų surinkimo vietoje.

Kur gauti pažymą apie suvartotą elektros/dujų kiekį?

Pažymas galite užsisakyti apsilankę www.eso.lt arba tel. 1852

Kur rasti tiekėjų sarašą, kad galėčiau sudaryti sutartį?

Visą informaciją rasite apsilankę www.pasirinkitetiekeja.lt

Kiek laiko yra taikomas garantinis tiekimas?

Garantinis tiekimas užtikrinamas laikinai ( 6 mėn.)

Kaip sudaryti tiekimo sutartį?

Jei jūsų objektas patenka į I-ą dereguliavimo etapą, tai dėl tiekimo sutarties reikia kreiptis į Nepriklausomą tiekėją, jei  patenka į II-ą ir III-ią dereguliavimo etapus - nepasirinkus nepriklausomo tiekėjo reikia kreiptis į visuomeninį tiekėją, kuris šiuo metu yra UAB 'Ignitis".

Ar garantiniame tiekime man reikės pasirašyti sutartį? 

Sutartis nebus sudaroma, nes garantinis tiekimas bus užtikrinamas laikinai. Vietoj sutarties Jums bus pritaikytos garantinio tiekimo sąlygos.

Ką daryti, jei mano pasirinktas tiekėjas nutraukia veiklą ir nebetiekia man elektros?

Jei pasirinktas tiekėjas nustotų tiekti elektrą (pavyzdžiui dėl bankroto) – jūs automatiškai pereisite į ESO garantinį tiekimą. Svarbu paminėti, kad bankrotas nenutinka per vieną dieną, tad apie galimą jūsų pasirinkto tiekėjo veiklos sustabdymą būsite informuoti iš anksto ir turėsite laiko kito tiekėjo pasirinkimui. Jei nutiktų taip, kad jūsų pasirinktas tiekėjas nutraukė elektros tiekimą ir Jums automatiškai nebuvo pradėtas garantinis elektros tiekimas – turėsite susisiekti su ESO. Itin svarbu, kad ESO turėtų aktualius ar atnaujintus Jūsų kontaktinius duomenis- telefono numerį, elektroninio pašto adresą. 

Kaip keisis kainos laiku nepasirinkus tiekėjo, kai aptarnavimą perims garantinis tiekimas? 

Laiku nepasirinkusiems tiekėjo, tolimesnį elektros energijos tiekimą 6 mėnesius,  užtikrins garantinis tiekėjas (ESO).  Garantinio tiekėjo parduodamos elektros energijos kaina priklausys nuo vidutinės ankstesnio mėnesio biržos kainos ir bus perskaičiuojama kas mėnesį pritaikant koeficientą 1,25. 

Ar bus nutrauktas elektros tiekimas, jeigu pasibaigus garantinio tiekimo terminui nepasirinksiu tiekėjo?

Pasibaigus GT taikomoms sąlygoms (t.y. praėjus 6 mėn.) elektros energija objekte gali būti nutraukta.

Ar man reikia pasirinkti NT jei esu gaminantis vartotojas ?

Taip, reikia, nes pagamintos elektros energijos gali neužtekti, todėl svarbu turėti pasirinkus tiekėją, kuris užtikrintų reikiamų elektros energijos kiekį jūsų objektui.

Ar galėsiu matyti, kokią kainos dalį sudaro ESO mokestis už skirstymo paslaugą pasirinkus nepriklausomą tiekėją?

Taip. ESO už persiuntimą taikomi įkainiai yra skelbiami viešai www.eso.lt bei Kainų komisijos nutarimuose

Kur galiu matyti savo kliento kodą?

Jūsų kliento kodas bus nurodytas sąskaitoje ar informuojant Jus apie mokėtiną sumą elektroniniais informavimo kanalais.

Ar reikia deklaruoti skaitiklio rodmenis, jei turiu automatizuotą apskaitą?

Rodmenų deklaruoti nereikia, sąskaitą pateiksime pagal nuotoliniu būdu nuskaitytus duomenis.

Ar pasirinkus tiekėją keisis mokėtojo kodas?

Palikus visuomeninį tiekimą ar pakeitus nepriklausomą tiekėją mokėtojo kodas gali keistis. Unikalų kliento kodą kiekviena įmonė suteikia remdamasi savo vidinių sistemų principais, naujai suteiktas kodas yra nurodomas sudaromoje sutartyje su klientu. Šis kodas reikalingas kiekvieną kartą atliekant mokėjimą už suvartotą elektros energiją.

Pradėjus teikti garantinio tiekimo paslaugą bus sugeneruojamas naujas kliento kodas, kurį vartotojas galės matyti prisijungęs prie ESO savitarnos svetainės, taip pat būsite asmeniškai informuotas.

Kur galiu matyti savo objekto numerį?

Jūsų objekto numeris bus nurodytas sąskaitoje už garantinio tiekimo paslaugas, kurią rasite prisijungę prie ESO savitarnos svetainės.

Prisijungus prie ESO savitarnos nematau savo objektų ir negaliu deklaruoti rodmenų, ką daryti?

Gali būti, kad nepateikėte visų reikiamų duomenų. Kviečiame patikrinti, ar nurodėte savo asmens kodą. Nurodžius reikiamus duomenis, ESO savitarnoje matysite visus savo objektus bei galėsite deklaruoti rodmenis.

Klientų aptarnavimas
Dujų avarinė tarnyba