Garantinis tiekimas – tai elektros energijos tiekimo užtikrinimo paslauga, teikiama vartotojams:
Pagal Elektros energetikos įstatymą, ši paslauga teikiama laikinai – ne ilgiau kaip 6 mėnesius. Tai lyg „draudimas“, kuris apsaugo vartotoją, kad šis neliktų be elektros energijos, tačiau kartu neatleidžia jo nuo pareigos pasirinkti kitą elektros tiekėją. Jei per 6 mėnesius vartotojas nepasirenka naujo elektros tiekėjo, garantinio tiekimo paslaugą teikiantis ESO įgyja teisę nutraukti elektros energijos tiekimą. Apie elektros energijos tiekimo nutraukimą garantinis elektros energijos tiekėjas įspėja vartotojus ne vėliau kaip prieš 3 savaites iki nutraukimo dienos.
Garantinio tiekimo sąlygas reglamentuoja Elektros energetikos įstatymas. Norėdami susipažinti su įstatymu, spauskite čia.
Jūs jau naudojatės garantinio tiekimo paslauga?
Pradėjus teikti garantinio tiekimo paslaugą, per savaitę Jums bus priskirtas naujas Kliento kodas, kurį matysite prisijungę prie ESO savitarnos svetainės, taip pat būsite asmeniškai informuotas.
Garantinis elektros energijos tiekimas užtikrinamas pagal garantinio elektros energijos tiekimo užtikrinimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sąlygas, kurios bus pradėtos taikyti nuo 2021 m. sausio 1 d.
Garantinio elektros energijos tiekimo užtikrinimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sąlygos
4. Kviečiame susipažinti, kaip, gaudami garantinio tiekimo paslaugą, turėsite deklaruoti skaitiklio rodmenis ir mokėti už elektros energiją
SVARBU: jei nedeklaruosite skaitiklio rodmenų iki einamojo mėnesio pabaigos, Jums bus pateikta sąskaita pagal vidutinį elektros energijos suvartojimą (daugiau skaitykite čia).
Deklaruoti einamojo mėnesio elektros energijos suvartojimą ir atsiskaityti už praėjusio mėnesio elektros energijos suvartojimą galėsite vienu kartu, pasirinkę Jums patogų atsiskaitymo būdą:
Naudojantis garantinio tiekimo paslauga, Jums vis tiek būtina pasirinkti nepriklausomą elektros tiekėją. Tą galite padaryti greitai ir patogiai:
Daugiau informacijos apie tiekėjų pasirinkimą skaitykite www.pasirinkitetiekeja.lt. Tiekėjų sąrašą ir jų kontaktus rasite čia.
Dažniausiai užduodami klientų klausimai
Garantinio tiekimo kaina yra kintanti ir perskaičiuojama kas mėnesį atsižvelgiant į praėjusio mėnesio vidutinę biržos kainą ir ją padauginus iš koeficiento 1,25, todėl galutinę kainą galėsite pamatyti tik Jums pateikiamoje sąskaitoje arba prisijungus prie ESO savitarnos. Sąskaitoje bus pateikta mokėtina suma už praėjusi mėnesį.
Sąskaitos bus talpinamos ESO savitarnoje arba siunčiamos tiesiogiai Jūsų turimais kontaktais.
Jeigu norite, kad sąskaita būtų suformuota ne pagal vidutinį suvartojimą, o Jūsų faktinį suvartojimą, deklaruokite rodmenis įmokų surinkimo vietose arba savitarnos svetainėje. Svarbu, deklaruoti rodmenis įmokų surinkimo vietoje reikia tuo pačiu metu, kai mokate praėjusio mėnesio sąskaitą, pvz., kaip mokėtumėte už suvartotą vandenį. Mokėtiną sumą, pagal deklaruotus rodmenis, pateiksime sekantį mėnesį. Jeigu rodmenis deklaruosite savitarnoje iki einamojo mėnesio pabaigos, mes suformuosime ir pateiksime mokėtiną sumą, kurią galėsite apmokėti tiek savitarnoje, tiek įmokų surinkimo vietoje.
Pažymas galite užsisakyti apsilankę www.eso.lt arba tel. 1852
Visą informaciją rasite apsilankę www.pasirinkitetiekeja.lt
Garantinis tiekimas užtikrinamas laikinai ( 6 mėn.)
Jei jūsų objektas patenka į I-ą dereguliavimo etapą, tai dėl tiekimo sutarties reikia kreiptis į Nepriklausomą tiekėją, jei patenka į II-ą ir III-ią dereguliavimo etapus - nepasirinkus nepriklausomo tiekėjo reikia kreiptis į visuomeninį tiekėją, kuris šiuo metu yra UAB 'Ignitis".
Sutartis nebus sudaroma, nes garantinis tiekimas bus užtikrinamas laikinai. Vietoj sutarties Jums bus pritaikytos garantinio tiekimo sąlygos.
Jei pasirinktas tiekėjas nustotų tiekti elektrą (pavyzdžiui dėl bankroto) – jūs automatiškai pereisite į ESO garantinį tiekimą. Svarbu paminėti, kad bankrotas nenutinka per vieną dieną, tad apie galimą jūsų pasirinkto tiekėjo veiklos sustabdymą būsite informuoti iš anksto ir turėsite laiko kito tiekėjo pasirinkimui. Jei nutiktų taip, kad jūsų pasirinktas tiekėjas nutraukė elektros tiekimą ir Jums automatiškai nebuvo pradėtas garantinis elektros tiekimas – turėsite susisiekti su ESO. Itin svarbu, kad ESO turėtų aktualius ar atnaujintus Jūsų kontaktinius duomenis- telefono numerį, elektroninio pašto adresą.
Laiku nepasirinkusiems tiekėjo, tolimesnį elektros energijos tiekimą 6 mėnesius, užtikrins garantinis tiekėjas (ESO). Garantinio tiekėjo parduodamos elektros energijos kaina priklausys nuo vidutinės ankstesnio mėnesio biržos kainos ir bus perskaičiuojama kas mėnesį pritaikant koeficientą 1,25.
Pasibaigus GT taikomoms sąlygoms (t.y. praėjus 6 mėn.) elektros energija objekte gali būti nutraukta.
Taip, reikia, nes pagamintos elektros energijos gali neužtekti, todėl svarbu turėti pasirinkus tiekėją, kuris užtikrintų reikiamų elektros energijos kiekį jūsų objektui.
Taip. ESO už persiuntimą taikomi įkainiai yra skelbiami viešai www.eso.lt bei Kainų komisijos nutarimuose
Jūsų kliento kodas bus nurodytas sąskaitoje ar informuojant Jus apie mokėtiną sumą elektroniniais informavimo kanalais.
Rodmenų deklaruoti nereikia, sąskaitą pateiksime pagal nuotoliniu būdu nuskaitytus duomenis.
Palikus visuomeninį tiekimą ar pakeitus nepriklausomą tiekėją mokėtojo kodas gali keistis. Unikalų kliento kodą kiekviena įmonė suteikia remdamasi savo vidinių sistemų principais, naujai suteiktas kodas yra nurodomas sudaromoje sutartyje su klientu. Šis kodas reikalingas kiekvieną kartą atliekant mokėjimą už suvartotą elektros energiją.
Pradėjus teikti garantinio tiekimo paslaugą bus sugeneruojamas naujas kliento kodas, kurį vartotojas galės matyti prisijungęs prie ESO savitarnos svetainės, taip pat būsite asmeniškai informuotas.