Privatumo politika

1.         Naudojami terminai ir sutrumpinimai 

Nurodomas terminas arba sutrumpinimas

Termino arba sutrumpinimo paaiškinimas

Asmens duomenys

bet kokia informacija, susijusi su fiziniu asmeniu, kurį galima tiesiogiai arba netiesiogiai identifikuoti (pvz. vardas, pavardė, kontaktiniai duomenys ir kt.).

Asmuo

fizinis asmuo (duomenų subjektas), kurio duomenys yra tvarkomi (pvz. Asmenys, kurie kreipiasi į Bendrovę, teikdami prašymus, reikalavimus, Bendrovės interneto svetainės, naudotojai ir kt.).

Bendrovė

AB „Energijos skirstymo operatorius“ (duomenų valdytojas), juridinio asmens kodas 304151376, registruotos buveinės adresas Laisvės pr. 10, LT-04215 Vilnius.

Duomenų tvarkymas

bet kuris su Asmens duomenimis atliekamas veiksmas (pvz. rinkimas, įrašymas, saugojimas, prieigos suteikimas, perdavimas ir kt.).

Klientas

asmuo, kuris naudojasi, naudojosi, yra išreiškęs ketinimą naudotis arba yra kaip nors kitaip susijęs su Bendrovės teikiamomis paslaugomis.

Paslaugos

bet kokios Bendrovės teikiamos prekės ir paslaugos.

Privatumo politika

Bendrovės viešai skelbiama informacija apie Bendrovės atliekamą asmens duomenų tvarkymą, duomenų subjektų teises ir kt. įgyvendinant Reglamente numatytą duomenų subjektų informavimo pareigą.

Reglamentas

2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas).

 

Kitos Privatumo politikoje naudojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiuose teisės aktuose (Reglamente, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme ir kituose).


2.         
Bendrosios nuostatos

2.1  Šioje Privatumo politikoje pateikiama informacija apie tai, kaip AB „Energijos skirstymo operatorius“ tvarko Asmens duomenis.

2.2  Privatumo politikos nuostatos yra taikomos fiziniams asmenims, kurių duomenis tvarko Bendrovė:

2.2.1     klientams, kurie naudojasi, naudojosi, yra išreiškę ketinimą naudotis arba yra kaip nors kitaip susiję su Bendrovės teikiamomis paslaugomis (toliau – Klientai);

2.2.2     Asmenims, kurie kreipiasi į Bendrovę teikdami prašymus, reikalavimus tiesiogiai, per savitarnos svetaines ir interneto pokalbius arba nuotolinio ryšio priemonėmis, įskaitant telefonu arba el. paštu;

2.2.3     Asmenims, kurie lankosi Bendrovės interneto svetainėje ir kt.

 
3.         Asmens duomenų tvarkymo tikslai ir teisiniai pagrindai

3.1  Bendrovė tvarko Asmens duomenis tik konkrečiais tikslais, vadovaudamasi teisės aktuose nustatytais teisiniais pagrindais:

3.1.1     kai duomenis tvarkyti būtina siekiant sudaryti ir (arba) vykdyti su asmeniu sudarytą sutartį;

3.1.2     asmuo davė sutikimą, kad jo duomenys būtų tvarkomi vienu ar keliais konkrečiais tikslais;

3.1.3     Bendrovė privalo tvarkyti Asmens duomenis vykdydama teisės aktų reikalavimus;

3.1.4     Asmens duomenis reikia tvarkyti dėl Bendrovės teisėto intereso.

3.2  Pagrindiniai tikslai, kurių siekia Bendrovė, tvarkydama Asmens duomenis:

3.2.1     Teisės aktuose numatytų gamtinių dujų ir elektros energijos skirstymo sistemos operatoriaus funkcijų vykdymas. Bendrovė tvarko Asmens duomenis, vykdydama teisės aktuose numatytas savo, kaip skirstymo sistemos operatoriaus, funkcijas ir pareigas bei įgyvendindama teises;

3.2.2     Teisės aktuose numatytų garantinio gamtinių dujų ir elektros energijos tiekimo funkcijų vykdymas. Bendrovė tvarko Asmens duomenis, vykdydama teisės aktuose numatytas savo, kaip garantinio gamtinių dujų ir elektros energijos tiekėjo, funkcijas ir pareigas bei įgyvendindama teises;

3.2.3     Paslaugų teikimas, sutarčių sudarymas ir vykdymas. Bendrovė tvarko Asmens duomenis, siekdama užtikrinti tinkamą elektros energijos ir gamtinių dujų skirstymo bei kitų sutarčių su Klientais sudarymą ir vykdymą, sutarčių pagrindu teikiamų paslaugų ar prekių Klientams teikimą, įskaitant tinkamą Kliento informavimą apie su prekėmis, paslaugomis ir sutartimi susijusius klausimus, vadovaudamasi sutarties arba teisės aktų reikalavimų pagrindu;

3.2.4     Esamų Bendrovės įrenginių rekonstravimas, naujų Bendrovės elektros energijos, dujų skirstymo sistemų (tinklų) įrengimas, eksploatacija, priežiūra ir valdymas, naujų vartotojų gamtinių dujų sistemų ir (ar) elektros vartotojų bei gamintojų (Klientų) įrenginių prijungimas prie Bendrovės skirstymo sistemos (tinklų) vadovaudamasi sutikimo, sutarties arba teisės aktų reikalavimų pagrindu;

3.2.5     Atsiskaitymų administravimas. Bendrovė tvarko Asmens duomenis, susijusius su atsiskaitymu už suteiktas Paslaugas, sutarties ir teisės aktų reikalavimų pagrindu;

3.2.6     Įsiskolinimų valdymas. Skolos atveju, Bendrovė tvarko Asmens duomenis, susijusius su įsiskolinimu, ir atlieka išieškojimo veiksmus vadovaudamasi sutarties, teisės aktų reikalavimų ir teisėto intereso pagrindu;

3.2.7     Pateiktų klausimų sprendimas. Bendrovė tvarko Asmens duomenis, vykdydama pateiktų klausimų, skundų nagrinėjimą ir sprendimą, vadovaudamasi sutarties, sutikimo arba teisės aktų reikalavimų pagrindu;

3.2.8     Pateiktų klausimų sprendimas Bendrovės socialinio tinklo Facebook paskyrose ir Bendrovės svetainėje www.eso.lt. Užklausos tvarkymo tikslais Bendrovė gali tvarkyti šiuos besikreipiančio Asmens duomenis: Asmens socialinio tinklo profilio pavadinimą, profilio nuotrauką, vardą, pavardę, telefono numerį, el. pašto adresą, objekto adresą, objekto numerį, kliento kodą arba asmens kodo paskutinius 3 skaičius, kitus užklausai vykdyti svarbius sutarties duomenis, Asmens užklausų temas ir turinį. Šie Asmens duomenys bus tvarkomi Asmens prašymo pateikti atsakymą (Asmens sutikimo) pagrindu ir (arba) norint susisiekti su Asmeniu. Pateikti Asmens duomenys bus saugomi sutarties galiojimo metu ir 10 metų po sutarties pasibaigimo. Nesant sutartinių santykių pateikti duomenys saugomi tol, kol Bendrovė aktyviai naudos savo socialinio tinklo paskyras, nebent Asmuo pats bet kuriuo metu ištrins (arba paprašys Bendrovės ištrinti) savo pateiktus Asmens duomenis anksčiau. Kai teikdamas užklausą Asmuo pateikia Asmens duomenis, jie tampa prieinami Facebook (Meta Platforms Ireland Limited). Informaciją apie tai, kaip tvarkomi Facebook pateikti duomenys galima rasti Facebook privatumo nuostatuose.

Bendrovės internetinėje svetainėje www.eso.lt Asmenų pateiktos užklausos ir jose pateikti Asmens duomenys yra trinami praėjus 6 mėnesiams po užklausos pateikimo;

3.2.9     Paslaugų teikimo kokybės kontrolė. Bendrovė tvarko Asmens duomenis, siekdama užtikrinti teikiamų Paslaugų kokybę: vykdydama telefoninių pokalbių įrašymą, kai Klientai kreipiasi Klientų aptarnavimo kanalais arba Bendrovės darbuotojai skambina Klientams, vadovaudamasi teisėto intereso arba sutikimo pagrindu;

3.2.10   Klientų patirties, nuomonės vertinimas, informacijos apie pasiūlymus, naujienas teikimas (tiesioginė rinkodara). Bendrovė gali tvarkyti Asmens duomenis (vardą, pavardę, el. pašto adresą) siųsdama apklausas, teikdama pasiūlymus bei naujienas apie teikiamas Paslaugas, informaciją apie vykstančius renginius. Šie duomenys tvarkomi ir informacija Asmeniui siunčiama tik tuo atveju, jei Asmuo pateikė sutikimą dėl tiesioginės rinkodaros.Duotą sutikimą dėl Asmens duomenų naudojimo tiesioginės rinkodaros tikslu Asmuo gali bet kada atšaukti pasinaudodamas atšaukimo nuoroda asmeniui elektroniniu paštu siųstame pranešime, Bendrovės savitarnos svetainės paskyroje, kreipdamasis į Bendrovę el. paštu info@eso.lt, Klientų aptarnavimo telefonu +370 660 01852 arba Klientų aptarnavimo erdvėse;

3.2.11   Bendrovės vykdomos veiklos, naujienos, gyventojų informavimas ir švietimas (socialinių tinklų paskyrų administravimas). Didinant Bendrovės žinomumą ir bendraujant viešojoje erdvėje, Bendrovė valdo šias socialinių tinklų paskyras:

Siekdama teisėtų Bendrovės interesų - informuoti bei edukuoti visas tikslines auditorijas apie Bendrovės vykdomas veiklas, valdydama socialinių tinklų paskyras Bendrovė gali rinkti ir tvarkyti šiuos Asmens duomenis: Asmens socialinio tinklo paskyros duomenis (paskyros vardą, pavardę, paskyros profilio nuotrauką), laukelių „Like“ ir „Follow“ naudojimą, Asmens paliktus komentarus, Bendrovės paskyroje Asmens patalpintą turinį (pvz., jei komentaruose Asmuo pasidalins nuotraukomis ar vaizdo įrašais), kitą komunikaciją. Asmeniui lankantis Bendrovės administruojamose socialinių tinklų paskyrose bei bendraujant su Bendrove (t.y. pateikiant duomenis Bendrovės administruojamose socialinių tinklų paskyrose), Asmuo išreiškia sutikimą dėl tokio savo Asmens duomenų tvarkymo, todėl Asmens duomenys taip pat bus tvarkomi ir Asmens sutikimo pagrindu.

Informacija, kurią Asmuo pateiks Bendrovės valdomose socialinių tinklų paskyrose (įskaitant pranešimus, laukelių „Like“ ir „Follow“ naudojimą bei kitą komunikaciją) ar kuri gaunama Asmeniui apsilankius Bendrovės socialinių tinklų paskyrose (įskaitant informaciją gaunamą socialinių tinklų valdytojų naudojamų slapukų pagalba), kontroliuoja socialinio tinklo valdytojai. Todėl rekomenduojame perskaityti socialinio tinklo valdytojų privatumo pranešimus. Pateikti Asmens duomenys saugomi tol, kol Bendrovė aktyviai naudos savo socialinio tinklo paskyras, nebent Asmuo pats bet kuriuo metu ištrins (arba paprašys Bendrovės ištrinti) savo pateiktus Asmens duomenis anksčiau. Informaciją apie tai, kaip tvarkomi socialinių tinklų valdytojams pateikti duomenys galima rasti:

Pažymime, kad pasiliekame teisę ištrinti neteisėtą medžiagą, jei paaiškėtų, kad tai padaryti yra būtina (pvz., kuomet skelbiamas turinys, kuris yra necenzūrinės leksikos, įžeidžiantis, skatinantis tautinę, rasinę, religinę ir kitą neapykantą, atskleidžia konfidencialius fizinio ar juridinio asmens duomenis (banko sąskaitos, telefono numerį, adresą, slaptažodžius ir pan.) ar kitaip pažeidžia Lietuvos Respublikos įstatymus;

3.2.12   Bendrinė statistika. Bendrovė tvarko klientams siunčiamų el. laiškų sąveikos nepersonalizuotos bendrinės statistikos duomenis tam, kad galėtų įvertinti el. paštu vykdomos komunikacijos efektyvumą. Šiuo tikslu Bendrovė netvarkys jokių Asmens duomenų ar kitos informacijos, kuri galėtų identifikuoti klientą kaip konkretų asmenį. Bendrinės statistikos duomenys neturi klientams jokio teisinio ar panašaus reikšmingo poveikio;

3.2.13   Asmenų ir objektų saugumas. Bendrovė, siekdama užtikrinti savo darbuotojų, Klientų, kitų į vaizdo stebėjimą patenkančių asmenų bei objektų saugumą, gali vykdyti vaizdo stebėjimą vadovaudamasi teisės aktų reikalavimų arba teisėto intereso pagrindu. Apie vykdomą vaizdo stebėjimą Bendrovė Duomenų subjektus informuoja naudodama informacinio pobūdžio ženklus įspėjančius apie vaizdo stebėjimą, tuo atveju, jeigu vaizdo stebėjimas vykdomas;

3.2.14   Kiti tikslai. Bendrovė gali tvarkyti Asmens duomenis ir kitais tikslais, jei tam yra gavusi asmens sutikimą, privalo tvarkyti Asmens duomenis vykdydama teisės aktų reikalavimus arba duomenis turi teisę tvarkyti dėl teisėto intereso.

3.3  Visais aukščiau paminėtais atvejais Bendrovė tvarko Asmens duomenis tik tiek, kiek tai reikalinga atitinkamiems aiškiai apibrėžtiems ir teisėtiems tikslams pasiekti, atsižvelgiant į asmens duomenų apsaugos reikalavimus.


4.         Tvarkomų asmens duomenų apimtys (kategorijos)

4.1  Pagrindinės Asmens duomenų kategorijos ir duomenys, kuriuos tvarko Bendrovė aukščiau išvardintais tikslais bei teisiniais pagrindais:

4.1.1     Tapatybės duomenys – vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data, kt.;

4.1.2     Kontaktiniai duomenys – adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, kt.;

4.1.3     Duomenys, susiję su Paslaugų teikimu, sudarytų sutarčių sudarymu ir vykdymu – informacija apie teikiamas Paslaugas, sutarčių duomenys, užsakymo ir energijos kiekio vartojimo duomenys, duomenys, kuriuos Bendrovė gauna bendraudama su asmenimis tiesiogiai, per savitarnos svetaines ir interneto pokalbius, arba nuotolinio ryšio priemonėmis (telefonu, elektroniniu paštu, mobiliosiomis programėlėmis), kt.;

4.1.4     Išmaniosios apskaitos duomenys – išmaniosios apskaitos informacija (elektros tinklo kokybės fiziniai parametrai, elektros energijos suvartojimo / gamybos duomenys, skaitiklių būsenos duomenys, skaitiklio įvykiai, kt.), kurią Bendrovė tvarko vykdydama teisės aktuose numatytas savo, kaip skirstymo sistemos operatoriaus, funkcijas ir pareigas. Daugiau informacijos apie Asmens duomenų tvarkymą išmaniosios apskaitos sistemose galite rasti „SMART duomenų tvarkymo taisyklėse“;

4.1.5     Mokėjimų duomenys – mokėtinos sumos, nepadengti įsiskolinimai, mokėjimų istorija, kt.;

4.1.6     Finansiniai duomenys – Bendrovei mokėtinos sumos, nepadengti įsiskolinimai, mokėjimų istorija, kt.;

4.1.7     Vaizdo, garso įrašų duomenys – vaizdo duomenys, užfiksuoti Bendrovės padaliniuose, garso įrašų duomenys, užfiksuoti su asmenimis bendraujant telefonu, kt.;

4.1.8     Slapukų duomenys – informacija apie asmens buvimo vietą miesto tikslumu, asmens pomėgius, jo elgesį Bendrovės interneto svetainėje arba savitarnoje, interesus, kt. (detalesnę informaciją apie Bendrovės naudojamus slapukus galite rasti „Slapukų politikoje“). Slapukuose nėra saugoma informacija, kurią panaudojus galima būtų tiesiogiai nustatyti naudotojo tapatybę, tačiau slapukuose esanti informacija gali būti siejama su naudotojo naudojamu įrenginiu, naršymo istorija ir kita slapukų pagalba gauta ir saugoma informacija;

4.1.9     Kiti duomenys, kuriuos Bendrovė tvarko vadovaudamasi teisės aktuose nustatytais teisiniais pagrindais.


5.         
Asmens duomenų gavimas

5.1  Bendrovė tvarko Asmens duomenis, kuriuos pateikia patys asmenys, Asmens duomenys gaunami kai Klientai naudojasi Bendrovės paslaugomis (pvz., elektros energijos / gamtinių dujų suvartojimo, mokėjimų duomenys) arba Bendrovė Asmens duomenis gauna iš kitų šaltinių (pvz., valstybės ar privačių asmenų valdomų registrų) ar trečiųjų asmenų (pvz., elektros energijos, gamtinių dujų tiekėjų), kiek tai yra būtina, vadovaujantis sutarties, sutikimo, teisės aktų ar Bendrovės teisėto intereso pagrindu.

5.2  Bendrovė turi teisę rinkti ir tvarkyti Asmens duomenis iš VĮ Registrų centras paslaugų teikimo sutarčių sudarymo tikslu ir pagrindu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka; taip pat Bendrovei vykdant teisės aktuose nustatytas pareigas bei funkcijas, pvz., užtikrinant elektros statinių ir įrenginių tvarkingą techninę būklę, patikimą, efektyvų ir saugų eksploatavimą; vykdant elektros įrenginių projektavimo bei prijungimo organizavimą ir koordinavimą; atlyginant už Bendrovės naudai nustatytus servitutus, kt.


6.         Asmens duomenų teikimas

6.1  Bendrovė, laikydamasi teisės aktų reikalavimų, gali perduoti tvarkomus Asmens duomenis šių kategorijų duomenų gavėjams:

6.1.1     Elektros energijos ir gamtinių dujų tiekėjams. Bendrovė, siekdama užtikrinti tinkamą elektros energijos persiuntimo paslaugų ir gamtinių dujų skirstymo paslaugų teikimo sutarčių vykdymą, gali perduoti tvarkomus Asmens duomenis (tapatybės duomenis, kontaktinius duomenis, elektros energijos / gamtinių dujų apskaitos prietaisų rodmenis, kt.) bei kitą informaciją, būtiną teisės aktuose nustatytų elektros energijos ir gamtinių dujų tiekimo veiklą vykdančių įmonių funkcijų vykdymui.

6.1.2     Paslaugų teikėjams. Bendrovė gali perduoti tvarkomus Asmens duomenis Bendrovės vardu ir (ar) jos nurodymu veikiantiems tretiesiems asmenims, teikiantiems Bendrovei Klientų aptarnavimo, programinės įrangos priežiūros, projektavimo, rangos, Klientų apklausų vykdymo, apskaitos ir kitas paslaugas, siekiant užtikrinti tinkamą Bendrovės Paslaugų teikimą, valdymą ir vystymą. Tokiais atvejais Bendrovė imasi reikiamų priemonių siekiant užtikrinti, kad pasitelkti paslaugų teikėjai (duomenų tvarkytojai) tvarkytų teikiamus Asmens duomenis tik tais tikslais, dėl kurių šie buvo teikti, užtikrinant tinkamas technines ir organizacines saugumo priemones, laikantis Bendrovės nurodymų ir galiojančių teisės aktų reikalavimų.

6.1.3     Valdžios, teisėsaugos bei priežiūros institucijoms. Bendrovė gali pateikti tvarkomus Asmens duomenis valdžios arba teisėsaugos institucijoms (pvz., policijai, prokuratūrai, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai, priežiūros institucijoms (pvz., Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai ir kt.), kai tai privaloma pagal galiojančius teisės aktus arba siekiant užtikrinti Bendrovės ar trečiųjų asmenų teisėtus interesus.

6.1.4     Skolų išieškojimą vykdantiems, jungtines duomenų bazes tvarkantiems asmenims/įmonėms. Klientui tinkamai ir laiku nevykdant jam pagal Sutartį priklausančių mokėjimų, Bendrovė, paštu ar elektroniniu laišku informavusi Klientą prieš 30 kalendorinių dienų, turi teisę Kliento Asmens duomenis teikti valdytojams, tvarkantiems jungtines skolininkų duomenų rinkmenas, skolų valdymo ir išieškojimo įmonėms, teismams, notarams, antstoliams.

6.1.5     Kitoms trečiosioms šalims. Bendrovė gali teikti Asmens duomenis kitiems duomenų gavėjams (pvz., Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai (APVA), VšĮ Lietuvos energetikos agentūrai, Valstybės duomenų agentūrai (VDA), UAB „Baltpool“ ir pan.), vadovaudamasi teisės aktuose apibrėžtais teisėtais pagrindais.

6.2  Paprastai Klientų duomenis Bendrovė saugo Europos sąjungos ar Europos ekonominės erdvės (ES/EEE) teritorijoje. Jei pasitaikytų atvejų, kuomet Klientų duomenys turėtų būti perduoti už ES/EEE ribų, tai daroma tik tuomet jei yra įgyvendinta bent vieną iš šių sąlygų:

6.2.1     Europos Komisija yra pripažinusi, kad valstybė, į kurią perduodami duomenys, užtikrina pakankamo lygio asmens duomenų apsaugą;

6.2.2     yra sudaryta duomenų tvarkymo sutartis pagal standartines Europos Komisijos patvirtintas sąlygas;

6.2.3     laikomasi elgesio kodeksų ir taikomis kitos apsaugos priemonės pagal Reglamentą.


7.         Duomenų saugojimas

7.1  Bendrovė tvarko Asmens duomenis ne ilgiau, nei to reikalauja nurodyti duomenų tvarkymo tikslai ar numato taikomi teisės aktai, jeigu juose yra nustatytas ilgesnis duomenų saugojimo terminas.

7.2  Duomenų saugojimo laikotarpiui nustatyti Bendrovė taiko kriterijus, kurie atitinka teisės aktuose nurodytas prievoles, taip pat atsižvelgdama ir į asmens numatytas teises, pvz. numato tokį Asmens duomenų saugojimo laikotarpį, per kurį gali būti pateikti su sutarties vykdymu susiję reikalavimai, jei tokie kiltų arba kiek tai reikalinga Bendrovės teisėtiems interesams įgyvendinti ir apsaugoti.

Asmens duomenų tvarkymo tikslas

Saugojimo terminas

Asmens duomenų tvarkymas pateiktų klausimų sprendimo tikslu

10 metų po sutarties pasibaigimo

Skambinančiųjų Asmens duomenų tvarkymas pateiktų klausimų sprendimo tikslu

6 mėnesiai nuo pokalbio įrašymo dienos

Klientų Asmens duomenų tvarkymas tiesioginės rinkodaros tikslu

3 metai nuo sutikimo gavimo dienos arba iki Kliento sutikimo atšaukimo momento

Klientų Asmens duomenų tvarkymas sutarčių vykdymo tikslu

Sutarties galiojimo metu ir 10 metų po sutarties pasibaigimo

Vaizdo duomenų tvarkymas asmenų ir objektų saugumo užtikrinimo tikslu

30 kalendorinių dienų


8.         
Taikomos saugumo priemonės

8.1  Bendrovė imasi visų galimų priemonių užtikrinti, kad tvarkomi Asmens duomenys būtų tvarkomi tiksliai, sąžiningai ir teisėtai, kad jie būtų tvarkomi tik nustatytais tikslais, griežtai laikantis teisės aktuose nustatytų aiškių ir skaidrių Asmens duomenų tvarkymo reikalavimų.

8.2  Bendrovė užtikrina Asmens duomenų konfidencialumą pagal galiojančių teisės aktų reikalavimus ir tinkamų techninių ir organizacinių priemonių, skirtų apsaugoti Asmens duomenis nuo neteisėtos prieigos, atskleidimo, atsitiktinio praradimo, pakeitimo ar sunaikinimo ar kitokio neteisėto tvarkymo, įgyvendinimą.


9.         
Automatizuotas sprendimų priėmimas ir profiliavimas

9.1  Bendrovė netvarko Asmens duomenų automatizuoto atskirų sprendimų priėmimo būdu, įskaitant profiliavimą, kaip tai numatyta Reglamento 22 str.


10.      Asmens duomenų teisės

10.1   Asmuo, susisiekęs su Bendrove, ir Bendrovei nustačius asmens tapatybę, turi teisę:

10.1.1.susipažinti su Bendrovės tvarkomais savo Asmens duomenimis;

10.1.2.reikalauti ištaisyti neteisingus, neišsamius, netikslius savo Asmens duomenis;

10.1.3.prašyti ištrinti Bendrovės tvarkomus Asmens duomenis, kai Asmens duomenys tvarkomi pažeidžiant taikomų teisės aktų reikalavimus arba Asmens duomenys nebėra reikalingi, kad būtų pasiekti tikslai, kuriais jie buvo renkami arba kitaip tvarkomi;

10.1.4.prašyti perkelti su savimi susijusius Asmens duomenis (taikoma tiems asmens duomenims, kuriuos pateikė pats asmuo ir kurie automatizuotomis priemonėmis tvarkomi sutikimo pagrindu arba sutarties sudarymo ir vykdymo pagrindu);

10.1.5.apriboti savo Asmens duomenų tvarkymą pagal taikomus teisės aktus, pvz. laikotarpiui, per kurį Bendrovė įvertins, ar asmuo turi teisę prašyti, kad jo Asmens duomenys būtų ištrinti;

10.1.6.nesutikti su savo Asmens duomenų tvarkymu ir (arba) tuo atveju, kai Asmens duomenys yra tvarkomi sutikimo pagrindu – bet kada atšaukti duotą sutikimą dėl savo Asmens duomenų tvarkymo, nedarant poveikio sutikimu grindžiamo duomenų tvarkymo iki sutikimo atšaukimo teisėtumui. Pateiktą sutikimą dėl tiesioginės rinkodaros galite atšaukti pasinaudodami atšaukimo nuoroda Jums elektroniniu paštu atsiųstame pranešime, Bendrovės savitarnos svetainės paskyroje, parašę mums el. paštu info@eso.lt, paskambinę Klientų aptarnavimo telefonu +370 660 01852 arba Klientų aptarnavimo erdvėse.


11.      
Asmenų teisių įgyvendinimas

11.1   Asmenys gali kreiptis dėl Bendrovės vykdomo Asmens duomenų tvarkymo raštu adresu: Laisvės pr. 10, LT-04215 Vilnius, el. paštu: [email protected], Klientų aptarnavimo telefonu +370 660 01852 (skambučio kaina taikoma pagal Kliento ryšio operatoriaus plano įkainius), Bendrovės savitarnos svetainės paskyroje arba atvykus į Klientų aptarnavimo erdves.

11.2   Bendrovės duomenų apsaugos pareigūno kontaktiniai duomenys: dap@ignitis.lt.

11.3   Asmuo, siekdamas įgyvendinti savo teises pagal Reglamentą, Bendrovei turi pateikti užpildytą Bendrovės patvirtintos formos prašymą asmeniškai, paštu, per atstovą ar elektroninių ryšių priemonėmis.

11.4   Asmuo, pateikdamas prašymą, privalo patvirtinti savo tapatybę:

11.4.1   jeigu prašymas pateikiamas tiesiogiai, Bendrovės padalinio, atsakingo už asmenų aptarnavimą, darbuotojui, asmuo privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

11.4.2   jeigu prašymas pateikiamas paštu, Bendrovės darbuotojas papildomai susisieks su asmeniu dėl patogiausio ir tinkamiausio tapatybės nustatymo būdo;

11.4.3   jeigu prašymas pateikiamas per atstovą, atstovas turi nurodyti savo vardą, pavardę, adresą ir kontaktinius duomenis ryšiui palaikyti, kuriais asmens atstovas pageidauja gauti atsakymą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę ir asmens kodą bei pateikti įstatymų nustatyta tvarka patvirtintą atstovavimo dokumento kopiją;

11.4.4   jeigu prašymas pateikiamas elektroninių ryšių priemonėmis, prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą.

11.5   Bendrovė gali atsisakyti imtis veiksmų pagal asmens prašymą, jeigu asmens prašymas yra akivaizdžiai nepagrįstas arba neproporcingas.

11.6   Bendrovė ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo gavimo dienos, pateikia asmeniui atsakymą, kuriame nurodyta informacija apie veiksmus, kurių imtasi gavus prašymą, pagal Reglamento 15-22 straipsnius. Šis laikotarpis prireikus gali būti pratęstas dar dviem mėnesiams, atsižvelgiant į prašymo sudėtingumą ir nagrinėjamų prašymų skaičių. Bendrovė per vieną mėnesį nuo prašymo gavimo informuoja asmenį apie prašymo nagrinėjimo termino pratęsimą, nurodydama pratęsimo priežastis.

11.7   Bendrovė turi teisę atsisakyti pateikti asmeniui jo prašomą informaciją, jeigu:

11.7.1   Asmens duomenys surinkti tiesiogiai iš asmens ir ši informacija asmeniui jau buvo pateikta;

11.7.2   Asmens duomenys buvo gauti ne iš paties asmens;

11.7.3   Asmens prašomos informacijos pateikimas yra neįmanomas arba tam reikėtų neproporcingų pastangų;

11.7.4   Asmens duomenys privalo išlikti konfidencialūs laikantis Europos Sąjungos ar Lietuvos Respublikos teise reglamentuojamos profesinės paslapties prievolės, įskaitant prievolę saugoti profesinę paslaptį;

11.8   Bendrovė įgyvendindama asmens teisę susipažinti su Bendrovės tvarkomais jo Asmens duomenimis:

11.8.1   turi teisę paprašyti asmens sukonkretinti pateiktą prašymą, jeigu Bendrovė tvarko didelį informacijos, susijusios su asmeniu, kiekį;

11.8.2   asmeniui informacijos pateikia tiek, kad nebūtų pažeistos kitų asmenų teisės, jeigu tam tikra informacija apie asmenį yra susijusi ir su kitais asmenimis.

11.9   Nepavykus išspręsti klausimų, susijusių su Bendrovės vykdomu Asmens duomenų tvarkymu ir (ar) asmens teisėmis, asmuo taip pat turi teisę kreiptis, pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai. Visais atvejais, prieš teikdami skundą, susisiekite su mumis, kad galėtume rasti tinkamą sprendimą.


12.      
Asmenų pareigos

12.1   Asmenys, pateikdami Bendrovei savo Asmens duomenis, patvirtina, kad yra tinkamai susipažinę su šioje Privatumo politikoje pateikiamomis Asmens duomenų tvarkymo sąlygomis, neprieštarauja, kad Bendrovė tvarkytų asmenų teikiamus Asmens duomenis, asmenų pateikiami duomenys ir informacija yra tikslūs ir teisingi, o Bendrovė nėra atsakinga už perteklinių duomenų pateikimą ir tvarkymą, jei tokius duomenis Bendrovei asmuo pateikia per neapdairumą.

12.2   Asmuo įsipareigoja informuoti Bendrovę apie pateiktų duomenų ar kitos susijusios informacijos pasikeitimus.


13.      Nuorodos į kitas svetaines

13.1   Bendrovės interneto svetainėje www.eso.lt pateikiamos nuorodos į tretiesiems asmenims priklausančias interneto svetaines. Pereidamas į kitą interneto svetainę Asmuo sutinka su tos svetainės duomenų apsaugos ir kitomis nuostatomis. Rekomenduojame atskirai susipažinti su kiekvienos ne Bendrovei priklausančios aplankytos interneto svetainės naudojimo sąlygomis.


14.      
Privatumo politikos galiojimas ir pakeitimai

14.1   Šioje Privatumo politikoje pateikiamos pagrindinės Asmens duomenų tvarkymo nuostatos. Papildoma informacija apie tai, kaip Bendrovė tvarko Asmens duomenis gali būti pateikiama Bendrovės sutartyse, kituose dokumentuose, interneto svetainėje www.eso.lt, savitarnos svetainėje arba nuotoliniais Klientų aptarnavimo kanalais (telefonu, el. paštu ir kt.).

14.2   Pasikeitus teisės aktų reikalavimams ir/arba Bendrovės procesams, teikiamoms paslaugoms ir pan., Bendrovė turi teisę vienašališkai pakeisti ir (arba) papildyti šią Privatumo politiką. Apie šios Privatumo politikos pakeitimus Bendrovė informuos paskelbdama apie tai Bendrovės interneto svetainėje. Tam tikrais atvejais Bendrovė taip pat gali informuoti asmenis apie pakeitimus paštu, el. paštu ar kitu būdu (pvz. paskelbiant spaudoje).


15.      Baigiamosios nuostatos

15.1   Privatumo politikoje numatytų reikalavimų įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę užtikrina Bendrovės atitikties funkcijas vykdantys darbuotojai.

15.2   Privatumo politika ir jos pakeitimai derinami su AB „Ignitis grupė“ Asmens duomenų apsaugos ekspertu.

15.3   Privatumo politika skelbiama viešai Bendrovės interneto svetainėje www.eso.lt.

15.4   Privatumo politika peržiūrima ir atnaujinama pagal poreikį, tačiau ne rečiau kaip 1 kartą per metus. Už Privatumo politikos atnaujinimą atsakingas Verslo atsparumo skyriaus atitikties ekspertas.


16.      Priedai

1 priedas. Prašymo dėl asmens duomenų tvarkymo forma