Slapukai naudojami Svetainės funkcionavimui užtikrinti.
Privatumo politika
1. Naudojami terminai ir sutrumpinimai
Nurodomas terminas arba sutrumpinimas |
Termino arba sutrumpinimo paaiškinimas |
Asmens duomenys |
bet kokia informacija, susijusi su fiziniu asmeniu, kurį galima tiesiogiai arba netiesiogiai identifikuoti (pvz. vardas, pavardė, kontaktiniai duomenys ir kt.). |
Asmuo |
fizinis asmuo (duomenų subjektas), kurio duomenys yra tvarkomi (pvz. Bendrovės klientai, asmenys, kurie kreipiasi į Bendrovę, teikdami prašymus, reikalavimus, Bendrovės interneto svetainės, savitarnos svetainės ir kitų Bendrovės valdomų puslapių naudotojai ir kt.). |
Bendrovė |
AB „Energijos skirstymo operatorius“ (duomenų valdytojas), juridinio asmens kodas 304151376, registruotos buveinės adresas Laisvės pr. 10, LT-04215 Vilnius. |
Duomenų tvarkymas |
bet kuris su Asmens duomenimis atliekamas veiksmas (pvz. rinkimas, įrašymas, saugojimas, prieigos suteikimas, perdavimas ir kt.). |
EEE |
Europos ekonominė erdvė, kurią sudaro Europos Sąjungos valstybės ir Lichtenšteinas, Islandija ir Norvegija. |
Klientas |
asmuo, kuris naudojasi, naudojosi, yra išreiškęs ketinimą naudotis arba yra kaip nors kitaip susijęs su Bendrovės teikiamomis paslaugomis. |
Paslaugos |
Bendrovės teikiamos paslaugos: elektros energijos ir gamtinių dujų persiuntimas skirstomaisiais tinklais (dujotiekiais), elektros energijos ir gamtinių dujų įvedimas, elektros energijos ir gamtinių dujų skirstomųjų tinklų (sistemos) eksploatavimas, valdymas ir plėtra, jų saugumo ir patikimumo užtikrinimas bei garantinis elektros energijos ir/ar gamtinių dujų tiekimas. |
Privatumo politika |
Bendrovės viešai skelbiama informacija apie Bendrovės atliekamą Asmens duomenų tvarkymą, duomenų subjektų teises ir kt. įgyvendinant Reglamente numatytą duomenų subjektų informavimo pareigą. |
Reglamentas |
2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas). |
Kitos Privatumo politikoje naudojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiuose teisės aktuose (Reglamente, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme ir kituose). |
2. Bendrosios nuostatos
2.1 Šioje Privatumo politikoje pateikiama informacija apie tai, kaip AB „Energijos skirstymo operatorius“ tvarko Asmens duomenis.
2.2 Privatumo politikos nuostatos yra taikomos fiziniams asmenims, kurių duomenis tvarko Bendrovė:
2.2.1 Klientams, kurie naudojasi, naudojosi, yra išreiškę ketinimą naudotis arba yra kaip nors kitaip susiję su Bendrovės teikiamomis Paslaugomis;
2.2.2 asmenims, kurie kreipiasi į Bendrovę teikdami prašymus, reikalavimus tiesiogiai, per savitarnos svetainę ir/ar pokalbiais internetu arba nuotolinio ryšio priemonėmis, įskaitant telefonu arba el. paštu;
2.2.3 asmenims, kurie lankosi Bendrovės interneto svetainėje.
3. Asmens duomenų tvarkymo tikslai ir teisiniai pagrindai
3.1 Bendrovė tvarko Asmens duomenis tik konkrečiais tikslais, vadovaudamasi teisės aktuose nustatytais teisiniais pagrindais:
3.1.1 kai duomenis tvarkyti būtina siekiant sudaryti ir (arba) vykdyti su Asmeniu sudarytą sutartį;
3.1.2 Asmuo davė sutikimą, kad jo duomenys būtų tvarkomi vienu ar keliais konkrečiais tikslais;
3.1.3 Bendrovė privalo tvarkyti Asmens duomenis vykdydama teisės aktų reikalavimus (teisinę prievolę);
3.1.4 Bendrovė privalo tvarkyti Asmens duomenis vykdydama jai, kaip gamtinių dujų ir elektros energijos skirstomųjų tinklų (sistemos) operatoriui teisės aktų nustatytas užduotis viešajam interesui užtikrinti;
3.1.5 Asmens duomenis reikia tvarkyti dėl Bendrovės teisėto intereso.
3.2 Pagrindiniai tikslai, kurių siekia Bendrovė, tvarkydama Asmens duomenis:
3.2.1 Teisės aktuose nustatytų elektros energijos ir gamtinių dujų skirstomųjų tinklų (sistemos) operatoriaus funkcijų vykdymas.Bendrovė tvarko Asmens duomenis, vykdydama teisės aktuose nustatytas savo, kaip elektros energijos ir gamtinių dujų skirstomųjų tinklų (sistemos) operatoriaus (toliau – skirstomųjų tinklų operatorius), funkcijas ir pareigas bei įgyvendindama teises, vadovaudamasi teisės aktų reikalavimų (teisinės prievolės) vykdymo pagrindu arba vykdydama jai, kaip skirstomųjų tinklų operatoriui teisės aktų nustatytas užduotis viešajam interesui užtikrinti;
3.2.2 Teisės aktuose nustatytų garantinio elektros energijos tiekimo ir gamtinių dujų tiekimo funkcijų vykdymas.Bendrovė tvarko Asmens duomenis, vykdydama teisės aktuose nustatytas savo, kaip garantinio elektros energijos ir/ar garantinio gamtinių dujų tiekėjo, funkcijas ir pareigas bei įgyvendindama teises, vadovaudamasi teisės aktų reikalavimų (teisinės prievolės) vykdymo pagrindu;
3.2.3 Paslaugų teikimas, sutarčių sudarymas ir vykdymas.Bendrovė tvarko Asmens duomenis, siekdama užtikrinti tinkamą elektros energijos ir gamtinių dujų skirstymo bei kitų sutarčių su Klientais sudarymą ir vykdymą, sutarčių pagrindu teikiamų Paslaugų Klientams teikimą, įskaitant tinkamą Kliento informavimą apie su Paslaugomis ir sutartimi susijusius klausimus, vadovaudamasi sutarties sudarymo ir vykdymo arba teisės aktų reikalavimų (teisinės prievolės) vykdymo pagrindu;
3.2.4 Savitarnos paslaugų teikimas ir valdymas. Bendrovė tvarko Asmens duomenis teikdama Klientams savitarnos paslaugas (sutarčių su Bendrove sudarymas ir valdymas, elektros įrenginių ir Kliento gamtinių dujų sistemų prijungimo paraiškų pildymas ir vykdymo sekimas, gaminančio vartotojo aptarnavimas, kompensacijų už elektros energijos atjungimus ir servitutus išmokėjimas, elektros energijos ir gamtinių dujų rodmenų deklaravimas, savitarnoje pateikiama elektros energijos ir gamtinių dujų suvartojimo istorija, prašymų ir užklausų teikimas, informacijos apie sąskaitas ir atsiskaitymus, informacijos apie elektros energijos ir gamtinių suvartojimą bei kainas teikimas). Teikdama savitarnos paslaugas, užtikrindama naudojimąsi savitarna, tinkamą Klientų identifikavimą savitarnoje, savitarnos veikimą bei valdymą, Bendrovė vadovaujasi sutarties sudarymo ir vykdymo, sutikimo arba Bendrovės teisėto intereso pagrindu;
3.2.5 Esamų Bendrovės įrenginių rekonstravimas, naujų Bendrovės elektros energijos ir gamtinių dujų tinklų (sistemos) įrengimas, eksploatacija, priežiūra ir valdymas, naujų gamtinių dujų ir (ar) elektros energijos vartotojų bei gamintojų (Klientų) įrenginių prijungimas. Bendrovė tvarko Asmens duomenis, siekdama užtikrinti tinkamą Bendrovės valdomų elektros energijos skirstomųjų tinklų ir dujų skirstymo sistemų priežiūrą bei eksploatavimą, taip pat prijungdama naujus elektros energijos ir (ar) gamtinių dujų vartotojus bei gamintojus prie Bendrovės skirstomųjų tinklų (sistemos) vadovaudamasi sutikimo, sutarties sudarymo ir vykdymo arba teisės aktų reikalavimų (teisinės prievolės) vykdymo pagrindu;
3.2.6 Išmanioji apskaita. Bendrovė atlieka persiunčiamos elektros energijos matavimus ir apskaitą, tvarko išmaniosios apskaitos sistemose fiksuojamus Asmens duomenis, siekdama užtikrinti elektros tinklų įrenginių patikimumą, efektyvų ir saugų elektros energijos persiuntimą, skirstomųjų tinklų plėtrą, atnaujinimą ir (ar) modernizavimą, taip pat energijos duomenų perdavimą vartotojui, vartotojo elektros energijos tiekėjui, perdavimo sistemos operatoriui ir kitiems rinkos dalyviams teisės aktų nustatyta tvarka, bei siekdama vykdyti kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas ir užduotis vadovaudamasi teisės aktų reikalavimų (teisinės prievolės) vykdymo pagrindu arba vykdydama jai, kaip skirstomųjų tinklų (sistemos) operatoriui teisės aktų nustatytas užduotis viešajam interesui užtikrinti. Daugiau informacijos apie Asmens duomenų tvarkymą išmaniosios apskaitos sistemose galite rasti „SMART duomenų tvarkymo taisyklėse“;
3.2.7 Atsiskaitymų administravimas.Bendrovė tvarko Asmens duomenis, susijusius su atsiskaitymu už suteiktas Paslaugas, sutarties sudarymo ir vykdymo bei teisės aktų reikalavimų (teisinės prievolės) vykdymo pagrindu;
3.2.8 Įsiskolinimų administravimas.Skolos atveju, Bendrovė tvarko Asmens duomenis, susijusius su įsiskolinimu, ir atlieka išieškojimo veiksmus vadovaudamasi sutarties sudarymo ir vykdymo, teisės aktų reikalavimų (teisinės prievolės) vykdymo arba Bendrovės teisėto intereso pagrindu;
3.2.9 Pateiktų užklausų, prašymų ir skundų sprendimas.Bendrovė tvarko Asmens duomenis, vykdydama pateiktų užklausų, prašymų ir skundų nagrinėjimą ir sprendimų priėmimą, atsakymų pateikimą, vadovaudamasi sutarties sudarymo ir vykdymo, sutikimo arba teisės aktų reikalavimų (teisinės prievolės) vykdymo pagrindu;
3.2.10 Pateiktų užklausų sprendimas Bendrovės socialinio tinklo Facebook paskyrose ir Bendrovės svetainėje www.eso.lt. Užklausos tvarkymo tikslais Bendrovė tvarko Asmens duomenis, vadovaudamasi sutarties sudarymo ir vykdymo arba sutikimo pagrindu. Kai teikdamas užklausą Bendrovės socialinio tinko Facebook paskyroje Asmuo pateikia Asmens duomenis, jie tampa prieinami Facebook (Meta Platforms Ireland Limited). Informaciją apie tai, kaip tvarkomi Facebook pateikti duomenys galima rasti Facebook privatumo nuostatuose;
3.2.11 Paslaugų teikimo kokybės kontrolė.Bendrovė tvarko Asmens duomenis, siekdama užtikrinti teikiamų Paslaugų kokybę: vykdydama telefoninių pokalbių įrašymą, kai Klientai kreipiasi Klientų aptarnavimo kanalais arba Bendrovės darbuotojai skambina Klientams, vadovaudamasi Bendrovės teisėto intereso arba sutikimo pagrindu;
3.2.12 Klientų patirties, nuomonės vertinimas, informacijos apie pasiūlymus, naujienas teikimas (tiesioginė rinkodara). Bendrovė gali tvarkyti Asmens duomenis (vardą, pavardę, el. pašto adresą, el. laiškų sąveikos informaciją, tiesioginės rinkodaros sutikimų/atšaukimų informaciją ir istoriją) siųsdama apklausas, teikdama pasiūlymus bei naujienas apie teikiamas Paslaugas, informaciją apie vykstančius renginius bei teirautis apie teikiamų Paslaugų kokybę. Šie duomenys tvarkomi ir informacija Asmeniui siunčiama tik tuo atveju, jei Asmuo pateikė sutikimą dėl tiesioginės rinkodaros. Duotą sutikimą dėl Asmens duomenų naudojimo tiesioginės rinkodaros tikslu Asmuo gali bet kada atšaukti pasinaudodamas atšaukimo nuoroda Asmeniui elektroniniu paštu siųstame pranešime, Bendrovės savitarnos svetainės paskyroje https://www.eso.lt/savitarna/, kreipdamasis į Bendrovę el. paštu info@eso.lt, Klientų aptarnavimo telefonu + 370 660 01852 arba Klientų aptarnavimo erdvėse;
3.2.13 Bendrovės veiklos viešinimas ir komunikacija Bendrovės socialinių tinklų paskyrose. Didinant Bendrovės žinomumą, skelbiant su Bendrovės veikla susijusias naujienas, vykdant gyventojų informavimą ir švietimą, taip pat bendraujant viešojoje erdvėje, Bendrovė administruoja šias socialinių tinklų paskyras:
• https://www.facebook.com/ESOLietuva (Bendrovės korporatyvinis profilis)
• https://www.facebook.com/profile.php?id=100082509562859 (Bendrovės Klientų asistentas)
• https://www.youtube.com/@EsoLt
Socialinių tinklų paskyrose Bendrovė tvarko Asmens duomenis vadovaudamasi teisėto intereso, teisės aktų reikalavimų (teisinės prievolės) vykdymo arba sutikimo pagrindu.
Informacija, kurią Asmuo pateiks Bendrovės valdomose socialinių tinklų paskyrose (įskaitant pranešimus, komentarus, laukelių „patinka“, „sekti, „komentuoti“ ar kt. naudojimą bei kitą komunikaciją) ar kuri gaunama Asmeniui apsilankius Bendrovės socialinių tinklų paskyrose (įskaitant informaciją gaunamą socialinių tinklų valdytojų naudojamų slapukų pagalba), kontroliuoja socialinių tinklų valdytojai. Todėl rekomenduojame perskaityti socialinių tinklų valdytojų privatumo pranešimus. Atitinkamo socialinio tinklo valdytojas nustato duomenų saugojimo terminus. Informaciją apie tai, kaip tvarkomi socialinių tinklų valdytojams pateikti duomenys galima rasti:
• LinkedIn privatumo politika: https://www.LinkedIn.com/legal/privacy-policy
• Facebook privatumo politika: https://www.facebook.com/policy.php
• Instagram privatumo politika: https://help.instagram.com/519522125107875
• YouTube privatumo politika: https://www.youtube.com/static?template=privacy_guidelines bei: https://policies.google.com/privacy.
3.2.14 Teisėtų Bendrovės interesų kilus ginčams gynimas ir užtikrinimas. Bendrovė, vadovaudamasi teisėto intereso pagrindu, gali tvarkyti Asmens duomenis siekdama apginti / užtikrinti Bendrovės teisėtus interesus / reikalavimus kilus ginčui, pareikšti teisinius reikalavimus ir užtikrinti gynybą teisiniuose ginčuose;
3.2.15 Asmenų ir objektų saugumas.Bendrovė, siekdama užtikrinti savo darbuotojų, Klientų, kitų į vaizdo stebėjimą patenkančių asmenų bei objektų saugumą, gali vykdyti vaizdo stebėjimą vadovaudamasi teisės aktų reikalavimų (teisinės prievolės) vykdymo arba teisėto intereso pagrindu. Apie vykdomą vaizdo stebėjimą Bendrovė Duomenų subjektus informuoja naudodama informacinio pobūdžio ženklus įspėjančius apie vaizdo stebėjimą, tuo atveju, jeigu vaizdo stebėjimas vykdomas.
3.3 Visais aukščiau paminėtais atvejais Bendrovė tvarko Asmens duomenis tik tiek, kiek tai reikalinga atitinkamiems aiškiai apibrėžtiems ir teisėtiems tikslams pasiekti, atsižvelgiant į Asmens duomenų apsaugos reikalavimus.
4. Tvarkomų asmens duomenų apimtys (kategorijos)
4.1 Pagrindinės Asmens duomenų kategorijos ir duomenys, kuriuos tvarko Bendrovė aukščiau išvardintais tikslais bei teisiniais pagrindais:
4.1.1 Tapatybės identifikavimo duomenys– vardas, pavardė, asmens kodas ar/ir (kai tai būtina) gimimo data, asmens tapatybės identifikacijos atveju naudojant Smart-ID/Mobile-ID integruotą funkcionalumą - kvalifikuoto elektroninio spaudo išdavimo ir galiojimo data, patikrinimo statusas (galioja/negalioja), ir kt.;
4.1.2 Kontaktiniai duomenys– adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, ir kt.;
4.1.3 Socialinio tinklo paskyros duomenys – pseudonimas, vardas, pavardė, kita paskyros informacija, informacija apie komunikaciją Bendrovės paskyroje (laukeliai „komentuoti“, „patinka“, „sekti“, „dalintis“ ar kt.), Asmens palikti komentarai, reakcijos į paskelbtus įrašus, bendrinimai, Bendrovės paskyroje Asmens patalpintas turinys (pvz., jei komentaruose Asmuo pasidalins nuotraukomis ar vaizdo įrašais), kita komunikacija;
4.1.4 Finansiniai duomenys – banko sąskaitos numeris, mokėtojo sąskaitos numeris, sąskaitos faktūros ir su jomis susijusi informacija (pvz., atliktų mokėjimų ar kitokių atsiskaitymų data, dydis, paskirtis ir kt);
4.1.5 Įsiskolinimų duomenys – informacija apie skolą, skolos dydį, priminimus ir raginimus sumokėti, skolos grąžinimo istoriją, įmokų planas ir skolos uždarymo / nurašymo data, ir kt.
4.1.6 Duomenys, susiję su Paslaugų teikimu, sudarytų sutarčių sudarymu ir vykdymu– informacija apie teikiamas Paslaugas, sutarčių duomenys (informacija apie objektą (objekto adresas, objekto numeris), vartotojo kodas, vartotojo tipas (Vartotojas, Gaminantis vartotojas, Nutolęs Gaminantis vartotojas), apskaitos prietaiso numeris, išmaniosios apskaitos duomenys, kt.), užsakymo ir energijos kiekio vartojimo/gamybos duomenys, duomenys, kuriuos Bendrovė gauna bendraudama su Asmenimis tiesiogiai, per savitarnos svetaines ir interneto pokalbius, arba nuotolinio ryšio priemonėmis (telefonu, elektroniniu paštu) ir kt.;
4.1.7 Išmaniosios apskaitos duomenys – objekto adresas, objekto numeris, apskaitos taško numeris objekte, apskaitos taško unikalus id (identifikacinis kodas), vartotojo kodas, vartotojo tipas (Vartotojas, Gaminantis vartotojas, Nutolęs Gaminantis vartotojas), apskaitos prietaiso numeris, informacija apie elektros tinklo kokybės fizinius parametrus (įtampa, srovė, galia ir kt.); sąskaitybos (energijos suvartojimo/gamybos) duomenys (aktyvioji/reaktyvioji vartojimo/gamybos energijos, energijos kvadrantuose, energijos poreikio registrai, maksimalaus energijos poreikio registrai, energijų kiekiai pagal tarifines zonas ir kt.); skaitiklių būsenos duomenys (skaitiklio pranešimai, indikuojantys apie klaidas bei skaitiklio veikimo korektiškumą ); skaitiklių įvykiai (pranešimai, indikuojantys apie nesankcionuotą veiklą, tinklo gedimus ir kt.);
4.1.8 Mokėjimų duomenys– Bendrovei mokėtinos sumos, nepadengti įsiskolinimai, mokėjimų istorija, mokėtojo sąskaitų numeriai ir kt.;
4.1.9 Vaizdo, garso įrašų duomenys– vaizdo duomenys, garso įrašų duomenys, pokalbių telefonu įrašų duomenys, kt.;
4.1.10 Slapukų duomenys– slapukuose nėra saugoma informacija, kurią panaudojus galima būtų tiesiogiai nustatyti naudotojo tapatybę, tačiau slapukuose esanti informacija gali būti siejama su naudotojo naudojamu įrenginiu, naršymo istorija ir kita slapukų pagalba gauta ir saugoma informacija. Detalesnę informaciją apie Bendrovės naudojamus slapukus galite rasti „Slapukų politikoje“).
5. Asmens duomenų gavimas
5.1 Bendrovė tvarko Asmens duomenis, kuriuos pateikia patys Asmenys, Asmens duomenys gaunami kai Klientai naudojasi Bendrovės Paslaugomis (pvz., elektros energijos / gamtinių dujų suvartojimo, mokėjimų duomenys) arba Bendrovė juos gauna iš kitų šaltinių (pvz., valstybės ar privačių asmenų valdomų registrų), valstybės įstaigų ar institucijų, kitų asmenų, vykdančių įstatymų jiems pavestas funkcijas, priežiūros institucijų, antstolių, notarų, teismų, kitų teisėsaugos institucijų (pvz., Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos, Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos ir kt.) ar trečiųjų asmenų (pvz., elektros energijos, gamtinių dujų tiekėjų, mokėjimo paslaugų teikėjų), kiek tai yra būtina, vadovaujantis sutarties sudarymo ir vykdymo, sutikimo, teisės aktų reikalavimų (teisinės prievolės) vykdymo ar Bendrovės teisėto intereso pagrindu.
5.2 Bendrovė turi teisę rinkti ir tvarkyti Asmens duomenis iš VĮ Registrų centro valdomų registrų (pvz., Gyventojų registro, Nekilnojamojo turto registro ir kt.) Paslaugų teikimo sutarčių sudarymo ir vykdymo tikslu ir pagrindu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat Bendrovei vykdant teisės aktuose nustatytas pareigas bei funkcijas, pvz., užtikrinant elektros statinių ir įrenginių tvarkingą techninę būklę, patikimą, efektyvų ir saugų elektros ir gamtinių dujų skirstomųjų tinklų (sistemos) eksploatavimą; vykdant elektros įrenginių projektavimo bei prijungimo organizavimą ir koordinavimą; atlyginant už Bendrovės naudai nustatytus servitutus, kt.
5.3 Bendrovė turi teisę rinkti ir tvarkyti Asmens duomenis iš Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos ir Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros informacinės sistemos Paslaugų teikimo sutarčių sudarymo ir vykdymo pagrindu; taip pat Bendrovei vykdant teisės aktuose nustatytas pareigas bei funkcijas, pvz., taikant teisės aktuose nustatytas papildomas garantijas pažeidžiamam vartotojui.
6. Asmens duomenų teikimas
6.1 Bendrovė, laikydamasi teisės aktų reikalavimų, gali perduoti tvarkomus Asmens duomenis šių kategorijų duomenų gavėjams:
6.1.1 Elektros energijos ir gamtinių dujų tiekėjams.Bendrovė, siekdama užtikrinti tinkamą elektros energijos persiuntimo paslaugų ir gamtinių dujų skirstymo paslaugų teikimo sutarčių vykdymą, gali perduoti tvarkomus Asmens duomenis bei kitą informaciją, būtiną teisės aktuose nustatytų elektros energijos ir gamtinių dujų tiekimo veiklą vykdančių įmonių funkcijų vykdymui;
6.1.2 Kitiems energijos rinkos dalyviams, turintiems teisę gauti energijos duomenis teisės aktuose nustatytų funkcijų atlikimo tikslu. Asmens sutikimo pagrindu Bendrovė gali suteikti prieigą per Centralizuotą energijos duomenų mainų platformą prie tvarkomų Asmens duomenų (elektros energijos suvartojimo, elektros energijos gamybos, apskaitos prietaisų, išmaniųjų apskaitos prietaisų duomenų ir pan.) asmenims, turintiems teisę šiuos duomenis gauti. Neturint Asmens sutikimo, prieiga prie Asmens duomenų šiems asmenims gali būti suteikiama teisės aktuose nustatytų funkcijų ir (ar) užduoties, vykdomos siekiant užtikrinti viešąjį interesą, atlikimo tikslu;
6.1.3 Paslaugų teikėjams.Bendrovė gali perduoti tvarkomus Asmens duomenis Bendrovės vardu ir (ar) jos nurodymu veikiantiems tretiesiems asmenims, teikiantiems Bendrovei Klientų aptarnavimo, buhalterinių paslaugų ir apskaitos paslaugas, audito paslaugas, teisines paslaugas, programinės įrangos priežiūros, projektavimo, rangos, Klientų apklausų vykdymo ir kitas paslaugas, siekiant užtikrinti tinkamą Bendrovės Paslaugų teikimą, valdymą ir vystymą. Tokiais atvejais Bendrovė imasi reikiamų priemonių siekiant užtikrinti, kad pasitelkti paslaugų teikėjai (duomenų tvarkytojai) tvarkytų teikiamus Asmens duomenis tik tais tikslais, dėl kurių šie buvo teikti, užtikrinant tinkamas technines ir organizacines saugumo priemones, laikantis Bendrovės nurodymų ir galiojančių teisės aktų reikalavimų;
6.1.4 Valdžios, teisėsaugos bei priežiūros institucijoms.Bendrovė gali pateikti tvarkomus Asmens duomenis valdžios arba teisėsaugos institucijoms (pvz., teismams, policijai, prokuratūrai, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai, priežiūros institucijoms (pvz., Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai, Vartotojų teisių apsaugos tarnybai, Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai ir kt.), kai tai privaloma pagal galiojančius teisės aktus arba siekiant užtikrinti Bendrovės ar trečiųjų asmenų teisėtus interesus;
6.1.5 Skolų išieškojimą vykdantiems, jungtines duomenų bazes tvarkantiems asmenims/įmonėms.Klientui tinkamai ir laiku nevykdant jam pagal Sutartį priklausančių mokėjimų, Bendrovė, vadovaudamasi teisėto intereso pagrindu, prieš tai paštu ar elektroniniu laišku informavusi Klientą prieš 30 kalendorinių dienų, gali perduoti Kliento Asmens duomenis valdytojams, tvarkantiems jungtines skolininkų duomenų rinkmenas, skolų valdymo ir išieškojimo įmonėms, teismams, notarams, antstoliams;
6.1.6 Kitoms trečiosioms šalims.Bendrovė gali teikti Asmens duomenis kitiems duomenų gavėjams (pvz., Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai (APVA), VšĮ Lietuvos energetikos agentūrai, Valstybės duomenų agentūrai (VDA), UAB „Baltpool“ ir pan.), kai tai būtina įgyvendinant teisės aktų reikalavimus (teisinę prievolę).
6.2 Asmens duomenis Bendrovė tvarko Europos Sąjungoje ir Europos ekonominėje erdvėje (ES/EEE), tačiau tam tikrais atvejais, pavyzdžiui, jei Bendrovės pasitelktas Asmens duomenų tvarkytojas/papildomas tvarkytojas yra įsikūręs ne ES/EEE, tam tikrus Asmens duomenis gali reikėti perduoti už ES/EEE ribų arba suteikti prieigą prie jų Asmens duomenų tvarkytojui už ES/EEE ribų, jei toks duomenų perdavimas yra būtinas norint suteikti Paslaugas. Asmens duomenys gali būti perduoti už ES/EEE ribų tik tuo atveju, jei Bendrovė užtikrina tinkamas apsaugos priemones, reikalaujamas pagal Reglamentą, ir tokiam perdavimui yra teisinis pagrindas.
7. Duomenų saugojimas
7.1 Bendrovės tvarkomų Asmens duomenų saugojimo laikotarpis nustatomas atsižvelgiant į konkrečius tikslus, kuriais Asmens duomenys buvo surinkti ir tvarkomi, arba laikotarpį, kurį nustato taikomi teisės aktai, taip pat saugojimo laikotarpį, kuris nustatytas ir taikomas atsižvelgiant į Bendrovės teisėtą interesą, pavyzdžiui, su tikslu pareikšti, vykdyti ar ginti teisinius reikalavimus vadovaujantis bendrąja ieškinio senatimi pagal taikomus teisės aktus.
Asmens duomenų tvarkymo tikslas |
Saugojimo terminas |
Klientų Asmens duomenų tvarkymas Paslaugų teikimo, sutarčių sudarymo ir vykdymo tikslu |
Sutarties galiojimo metu ir 10 metų jai pasibaigus |
Atsiskaitymų administravimas |
10 metų po dokumento sukūrimo (pvz., PVM sąskaitos faktūros) sukūrimo dienos |
Įsiskolinimų valdymas |
10 metų po skolos išieškojimo |
Klientų Asmens duomenų tvarkymas savitarnos paslaugų teikimo ir valdymo tikslu |
Paskyros galiojimo laikotarpiu ir 2 metus nuo paskutinio veiksmo atlikimo, t.y. Klientui nesinaudojant savitarna ilgiau kaip dvejus metus, paskyra panaikinama ir visi paskyros duomenys ištrinami. |
Išmaniosios apskaitos duomenys |
Išmaniosios energijos apskaitos įrenginyje (skaitiklyje) duomenys kaupiami ir saugomi 3 mėnesius. Išmaniosios energijos apskaitos informacinėje sistemoje duomenys kaupiami ir saugomi 3 metus nuo jų perdavimo (gavimo) į sistemą, vėliau archyvuojami ir saugomi 10 metų. |
Asmens duomenų tvarkymas pateiktų užklausų, prašymų ir skundų sprendimo tikslu |
Ne ilgiau kaip 5 metus nuo užklausos, prašymo ar skundo išsprendimo dienos. Bendrovės internetinėje svetainėje www.eso.lt Asmenų pateiktos užklausos ir jose pateikti Asmens duomenys yra trinami praėjus 6 mėnesiams po užklausos pateikimo. |
Skambinančiųjų Asmens duomenų tvarkymas |
6 mėnesiai nuo pokalbio įrašymo dienos. Teisėtų Bendrovės interesų gynimo tikslu ginčų, teisminio proceso ar tyrimo atveju telefono pokalbio įrašai gali būti saugomi ar kitaip tvarkomi ir ilgesnį laiką. Pokalbio įrašas, kurio metu Klientas davė sutikimą tiesioginei rinkodarai, saugomas iki tol, kol galioja sutikimas ir dar 3 metus Bendrovės teisėtų interesų gynimo tikslu ginčų atveju (dėl įrodymų siekiant patvirtinti sutikimo davimo ir (ar) atšaukimo faktą). |
Klientų Asmens duomenų tvarkymas tiesioginės rinkodaros tikslu |
3 metai arba iki tol, kol bus atšauktas sutikimas. Po sutikimo galiojimo pabaigos/pateikto sutikimo atšaukimo informacija apie sutikimą bus saugoma dar 3 metus Bendrovės teisėtų interesų gynimo tikslu ginčų atveju (dėl įrodymų siekiant patvirtinti sutikimo davimo ir (ar) atšaukimo faktą). |
Teisėtų Bendrovės interesų kilus ginčams gynimas ir užtikrinimas |
Kai Asmens duomenys reikalingi siekiant ginti Bendrovės teisėtus interesus, jei būtų pareikštas reikalavimas pagal civilinę teisę – ne ilgiau nei 10 metų nuo sutarties nutraukimo, o kai Asmens duomenys būtini siekiant ginti teisėtus interesus tais atvejais, kai Bendrovė yra įtrauka į teisminį procesą ar tyrimą – iki to tyrimo ar teisminio proceso pabaigos. |
Vaizdo duomenų tvarkymas asmenų ir objektų saugumo užtikrinimo tikslu |
30 kalendorinių dienų |
Svetainės naudojimo duomenys (slapukai) |
Saugojimo terminai nurodyti Slapukų politikoje |
8. Taikomos saugumo priemonės
8.1 Bendrovė užtikrina Asmens duomenų saugumą ir konfidencialumą pagal galiojančių teisės aktų reikalavimus ir įgyvendina tinkamas technines ir organizacines priemones, skirtas apsaugoti Asmens duomenis nuo neteisėtos prieigos, atskleidimo (išskyrus atvejus, kai duomenys turi būti teikiami laikantis teisės aktų reikalavimų ar kitais Reglamente nustatytais teisiniais pagrindais), atsitiktinio praradimo, pakeitimo ar sunaikinimo, ar kitokio neteisėto tvarkymo, įgyvendinimą. Šios priemonės apima tinkamų kompiuterinių sistemų parinkimą ir sukonfigūravimą, informacinės sistemos apsaugą, taip pat organizacines priemones, pavyzdžiui, prieigos prie sistemų, dokumentų ir patalpų ribojimą, kruopščią paslaugų teikėjų atranką, nuolatinį darbuotojų mokymą.
9. Automatizuotas sprendimų priėmimas ir profiliavimas
9.1 Bendrovė netvarko Asmens duomenų automatizuoto atskirų sprendimų priėmimo būdu, įskaitant profiliavimą, kaip tai numatyta Reglamento 22 str.
10. Asmens (duomenų subjekto) teisės
10.1 Asmuo, susisiekęs su Bendrove, ir Bendrovei nustačius Asmens tapatybę, turi šias teises:
Teisė būti informuotam ir teisė susipažinti su asmens duomenimis |
Asmuo turi teisę gauti informaciją apie jo Asmens duomenų tvarkymą skaidria, suprantama ir lengvai prieinama forma, aiškia ir paprasta kalba. Jei kuri nors šios Privatumo politikos dalis Asmeniui neaiški, maloniai kviečiame kreiptis į Bendrovę žemiau nurodytais kontaktais. Asmuo taip pat turi teisę gauti Bendrovės patvirtinimą, jei jo Asmens duomenys yra tvarkomi, ir tokiu atveju susipažinti su informacija apie tai, kaip Bendrovė tvarko jo Asmens duomenis, įskaitant ir teisę gauti tokių duomenų kopiją. |
Teisė reikalauti ištaisyti asmens duomenis |
Asmuo turi teisę reikalauti, kad Bendrovė ištaisytų arba papildytų netikslius arba neišsamius jo Asmens duomenis. |
Teisė reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisė būti pamirštam“) |
Asmuo turi teisę prašyti Bendrovę ištrinti Asmens duomenis, jei egzistuoja toliau nurodytos aplinkybės: Asmens duomenys nebėra reikalingi, kad būtų pasiekti tikslai, kuriais jie buvo renkami arba kitaip tvarkomi; ar Asmuo atšaukia sutikimą, kurio pagrindu buvo tvarkomi Asmens duomenys, ir nėra jokio kito teisinio pagrindo juos tvarkyti; ar esant kitoms Reglamento 17 straipsnyje nustatytoms priežastims. Prašome atkreipti dėmesį, kad Reglamento 17 straipsnio 3 dalyje yra numatytos aukščiau nurodytų atvejų išimtys, kai Asmens duomenis tvarkyti yra būtina. Jei tokios išimtys galioja Asmens atveju, Bendrovė apie tai atitinkamai informuos Asmenį. |
Teisė reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą |
Asmuo turi teisę reikalauti, kad Bendrovė apribotų (sustabdytų) jo Asmens duomenų tvarkymą, jeigu jis ginčija Asmens duomenų tikslumą – tol, kol bus patikrintas jų tikslumas; tvarkymas yra neteisėtas, o Asmuo nesutinka, kad jo Asmens duomenys būtų ištrinti ir vietoj to prašo apriboti jų naudojimą; Bendrovei nebereikia Asmens duomenų jų tvarkymo tikslais, bet Asmeniui jie yra reikalingi, kad galėtų pareikšti, įvykdyti arba apginti teisinius reikalavimus; Asmuo prieštarauja, kad būtų tvarkomi Jo Asmens duomenys – tol, kol bus patikrinta, ar Bendrovės teisėtos priežastys tvarkyti Asmens duomenis yra svarbesnės nei Asmens teisės ir teisėtos priežastys, kad šie duomenys nebūtų tvarkomi. Apribojus Asmens duomenų tvarkymą, tokie Asmens duomenys gali būti tvarkomi (išskyrus jų saugojimą) tik su Asmens sutikimu arba tik siekiant pareikšti, įvykdyti arba apginti teisėtus reikalavimus, apsaugoti kito fizinio arba juridinio asmens teises arba dėl svarbaus viešojo intereso. |
Teisė į duomenų perkeliamumą |
Asmuo turi teisę gauti savo Asmens duomenis, kuriuos pateikė Bendrovei, susistemintu, paprastai naudojamu ir kompiuterio skaitomu formatu, taip pat – teisę perduoti šiuos duomenis kitam valdytojui, jeigu: duomenys yra tvarkomi sutikimo arba sutarties pagrindu; ir duomenys yra tvarkomi automatizuotomis priemonėmis. Taip pat Asmuo turi teisę reikalauti, kad Bendrovė perduotų jo Asmens duomenis tiesiogiai kitam valdytojui, jei tai yra techniškai įmanoma. |
Teisė nesutikti |
Asmuo turi teisę bet kada nesutikti, kad būtų tvarkomi jo Asmens duomenys, kurie tvarkomi tam, kad būtų įvykdyta viešojo intereso užduotis arba dėl Bendrovės teisėto intereso. Tokiu atveju Bendrovė Asmens duomenų nebetvarkys, nebent Asmuo įrodytų teisėtas priežastis, dėl kurių turi būti tvarkomi jo Asmens duomenys ir kurios yra svarbesnės nei Asmens interesai, teisės ir laisvės, arba jeigu to reikėtų siekiant pareikšti, įvykdyti arba apginti teisėtus reikalavimus. |
Teisė atšaukti sutikimą |
Jeigu Asmens duomenys būtų tvarkomi Asmens sutikimo pagrindu, Asmuo turi teisę bet kuriuo metu tokį sutikimą atšaukti. Sutikimo atšaukimas nedaro poveikio sutikimu pagrįsto duomenų tvarkymo, atlikto iki sutikimo atšaukimo, teisėtumui. Pateiktą sutikimą dėl tiesioginės rinkodaros Asmuo gali atšaukti pasinaudodamas atšaukimo nuoroda Asmeniui elektroniniu paštu atsiųstame pranešime, Bendrovės savitarnos svetainės paskyroje, parašius Bendrovei el. paštu info@eso.lt, paskambinus Klientų aptarnavimo telefonu + 370 660 01852 arba Klientų aptarnavimo erdvėse. |
Teisė pateikti skundą priežiūros institucijai |
Jeigu Asmuo mano, kad Bendrovės vykdomas jo Asmens duomenų tvarkymas pažeidžia Reglamento nuostatas, Asmuo turi teisę pateikti skundą priežiūros institucijai (Lietuvoje – Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai (adresas L. Sapiegos g. 17, 10312 Vilnius, Lietuva, el. pašto adresas ada@ada.lt, interneto svetainės adresas: https://vdai.lrv.lt/). Iki pateikiant skundą atitinkamai priežiūros institucijai, mes būtume dėkingi, jei Jūs susisiektumėte su mumis ir išdėstytumėte Jums susirūpinimą keliančius klausimus. Mes dėsime maksimalias pastangas operatyviai ir rūpestingai išspręsti Jūsų klausimą. |
11. Asmenų (duomenų subjektų) teisių įgyvendinimas
11.1 Asmenys gali kreiptis dėl Bendrovės vykdomo Asmens duomenų tvarkymo raštu adresu: Laisvės pr. 10, LT-04215 Vilnius, el. paštu: info@eso.lt, Klientų aptarnavimo telefonu +370 660 01852 (skambučio kaina taikoma pagal Kliento ryšio operatoriaus plano įkainius), Bendrovės savitarnos svetainės paskyroje arba atvykus į Klientų aptarnavimo erdves.
11.2 Bendrovės duomenų apsaugos pareigūno kontaktiniai duomenys: dap@ignitis.lt.
11.3 Asmuo, siekdamas įgyvendinti savo teises pagal Reglamentą, Bendrovei turi pateikti laisvos formos arba užpildytą Bendrovės patvirtintos formos prašymą asmeniškai, paštu, Bendrovės savitarnos svetainės paskyroje, per atstovą ar elektroninių ryšių priemonėmis.
11.4 Asmuo, pateikdamas prašymą, privalo patvirtinti savo tapatybę:
11.1.1 jeigu prašymas pateikiamas tiesiogiai, Bendrovės padalinio, atsakingo už asmenų aptarnavimą, darbuotojui, Asmuo privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;
11.1.2 jeigu prašymas pateikiamas paštu, Bendrovės darbuotojas papildomai susisieks su Asmeniu dėl patogiausio ir tinkamiausio tapatybės nustatymo būdo;
11.1.3 jeigu prašymas pateikiamas per atstovą, atstovas turi nurodyti savo vardą, pavardę, adresą ir kontaktinius duomenis ryšiui palaikyti, kuriais Asmens atstovas pageidauja gauti atsakymą, taip pat atstovaujamo Asmens vardą, pavardę ir asmens kodą bei pateikti įstatymų nustatyta tvarka patvirtintą atstovavimo dokumento kopiją;
11.1.4 jeigu prašymas pateikiamas elektroninių ryšių priemonėmis, prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą;
11.1.5 Siekiant užtikrinti duomenų apsaugą ir suteikti Asmeniui galimybę pasinaudoti savo teisėmis, Bendrovė turit teisę prašyti pateikti papildomą informaciją, reikalingą patvirtinti Asmens tapatybę.
11.5 Bendrovė privalo ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo prašymo gavimo dienos įgyvendinti Asmens teises arba atsisakyti patenkinti prašymą nurodant tokio atsisakymo priežastis. Šis laikotarpis prireikus gali būti pratęstas dar 2 mėnesiams, atsižvelgiant į prašymo sudėtingumą ir nagrinėjamų prašymų skaičių – tokiu atveju per 1 mėnesį nuo prašymo gavimo dienos Bendrovė informuos Asmenį apie prašymo nagrinėjimo termino pratęsimą, nurodydama pratęsimo priežastis.
11.6 Bendrovė įgyvendindama Asmens teisę susipažinti su Bendrovės tvarkomais jo Asmens duomenimis:
11.6.1 turi teisę paprašyti Asmens sukonkretinti pateiktą prašymą, jeigu Bendrovė tvarko didelį informacijos, susijusios su Asmeniu, kiekį;
11.6.2 Asmeniui informacijos pateikia tiek, kad nebūtų pažeistos kitų asmenų teisės, jeigu tam tikra informacija apie Asmenį yra susijusi ir su kitais asmenimis.
12. Nuorodos į kitas interneto svetaines
12.1 Bendrovės interneto svetainėje eso.lt pateikiamos nuorodos į tretiesiems asmenims priklausančias interneto svetaines. Rekomenduojame atskirai susipažinti su kiekvienos ne Bendrovei priklausančios aplankytos interneto svetainės naudojimo sąlygomis.
13. Privatumo politikos galiojimas ir pakeitimai
13.1 Šioje Privatumo politikoje pateikiamos pagrindinės Asmens duomenų tvarkymo nuostatos. Papildoma informacija apie tai, kaip Bendrovė tvarko Asmens duomenis gali būti pateikiama Bendrovės sutartyse, kituose dokumentuose, Bendrovės interneto svetainėje www.eso.lt, savitarnos svetainėjearba nuotoliniais Klientų aptarnavimo kanalais (telefonu, el. paštu ir kt.).
13.2 Pasikeitus teisės aktų reikalavimams ir/arba Bendrovės procesams, teikiamoms Paslaugoms ir pan., Bendrovė turi teisę vienašališkai pakeisti ir (arba) papildyti šią Privatumo politiką. Apie šios Privatumo politikos pakeitimus Bendrovė informuos paskelbdama apie tai Bendrovės interneto svetainėje. Tam tikrais atvejais Bendrovė taip pat gali informuoti Asmenis apie Privatumo politikos pakeitimus paštu, el. paštu ar kitu būdu (pvz. paskelbiant spaudoje).
14. Baigiamosios nuostatos
14.1 Privatumo politikoje numatytų reikalavimų įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę užtikrina Bendrovės atitikties funkcijas vykdantys darbuotojai.
14.2 Privatumo politika ir jos pakeitimai derinami su AB „Ignitis grupė“ Asmens duomenų apsaugos ekspertu.
14.3 Privatumo politika skelbiama viešai Bendrovės interneto svetainėje eso.lt.
14.4 Privatumo politika peržiūrima ir atnaujinama pagal poreikį, tačiau ne rečiau kaip 1 kartą per metus. Už Privatumo politikos atnaujinimą atsakingas Verslo atsparumo skyriaus atitikties ekspertas.