Nuostolių atlyginimas dėl 2024-07-28 audros

Kokius nuostolius gali atlyginti ESO, patirtus per 2024-07-28 vykusią audrą?

Klientui, pateikus prašymą su nuostolius patvirtinančiais dokumentais, ESO gali atlyginti žemiau išvardintus nuostolius:

  • Sugedęs maistas: fiksuota suma už prarastą maistą. Maksimali kompensuojama suma - 50 Eur
  • Apgyvendinimas: fiksuota suma už kiekvieną praleistą naktį, kai egzistavo pagrįsta ir neišvengiama būtinybė pasinaudoti apgyvendinimo paslaugomis. Maksimali kompensuojama suma - 52 Eur / para
  • Generatorius: fiksuota suma už generatoriaus naudojimą. Maksimali kompensuojama suma - 36 Eur / para
  • Generatoriaus kuras: suma už kiekvieną generatoriaus veikimo parą:  Maksimali kompensuojama suma - 69 Eur / para

Maksimali tiesioginių nuostolių atlyginimo suma vienam objektui - 200 Eur

Pastaba: pateikus prašymą su būtinybe pasinaudoti generatoriumi susijusiems nuostoliams atlyginti, su apgyvendinimu susijusios išlaidos nebus atlyginamos ir atvirkščiai.


Kaip galiu pateikti prašymą?

Užpildykite prašymo formą ir atsiuskite el. paštu info@eso.lt arba paštu, adresu Laisvės pr. 10, Vilnius.


Ar kartu su prašymu turiu pridėti dokumentus? Jei taip, kokius?

Norėdami, kad nuostoliai būtų atlyginti, priklausomai nuo patirtų nuostolių pobūdžio, turite pateikti šiuos dokumentus:  

  • Generatorius:pateikite nuomos ar įsigijimo dokumentą su datomis ir mokėjimo kvitą. 
  • Generatoriaus kuras, jeigu audros metu klientas:
  1. naudojo seniai pirktą generatorių ir patyrė kuro išlaidas, tada jis turi pateikti kuro pirkimo kvitą ir generatoriaus nuotrauką, kad patvirtintų jog tikrai turi generatorių;
  2. įsigijo (nuomavo) naują generatorių ir patyrė kuro bei generatoriaus įsigijimo (nuomos) išlaidas, jis turi pateikti generatoriaus įsigijimą (nuomą) patvirtinantį dokumentą su mokėjimu kvitu ir kuro pirkimo kvitą.
  • Sugedęs maistas: maisto sugedimo atveju pateikite tai įrodančias nuotraukas.
  • Apgyvendinimas:pateikite rezervacijos įrodymą su datomis ir apmokėjimo kvitu ir/ar banko pavedimo išrašą.

Pastaba: pateikus prašymą su būtinybe pasinaudoti generatoriumi susijusiems nuostoliams atlyginti, su apgyvendinimu susijusios išlaidos nebus atlyginamos ir atvirkščiai


Kas gali teikti prašymą nuostolių atlyginimui?

Prašymą nuostoliams atlyginti turi pateikti sutarties objekto savininkas, kuriame buvo sutrikęs elektros energijos tiekimas ir jis buvo atkurtas vėliau nei praėjus 72 valandoms (vadovaujantis elektros energetikos įstatymo 721 straipsnio 4 dalimi). Jei audros metu įvyko du, vienas po kito, sutrikimai ir klientas tarp tų sutrikimų elektros energiją turėjo trumpiau nei 6 val., abiejų sutrikimų laikas yra sumuojamas ir traktuojamas kaip vientisas sutrikimas. Apie prašymo nagrinėjimo eigą ir terminus klientas bus informuojamas el. paštu. 


Kodėl su prašymu turiu pridėti dokumentus, įrodančius patirtus nuostolius?

Pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.249 straipsnį nuostoliai nėra preziumuojami. Tai, kad nuostoliai buvo patirti bei jų tikslų dydį turi įrodyti nuostolių atlyginimo prašantis asmuo. Todėl patirtus nuostolius turite pagrįsti pridėdami juos pagrindžiančius įrodymus.  


Nesinaudoju ESO savitarna. Kaip pateikti prašymą nuostolių atlyginimui?

Jei nesinaudojate ESO savitarna, prašymo formą atsisiųskite čia. Atsispausdinkite prašymą, užpildykite jį ir nufotografavę ar nuskenavę atsiųskite el. paštu info@eso.lt arba paštu adresu Laisvės per. 10, Vilnius, su pridedamais dokumentais. 


Jeigu esu verslo klientas, kodėl negaliu teikti prašymo per ESO savitarnos formą?

Ši prašymo forma yra sukurta privatiems vartotojams, nes tai yra jautresnė socialinė grupė ir tai yra palengvinimas jiems. Verslo vartotojams kompensacijų už ne laiku atnaujintą elektros energijos tiekimą apskaičiavimo ir nuostolių atlyginimo tvarka nesikeičia, jų prašymai bus nagrinėjami bendra tvarka, kaip ir iki šiol, t. y. dėl ne laiku atnaujinto elektros energijos tiekimo ESO tokiems verslo vartotojams, kuriems priklauso kompensacijos, išsius pranešimą ir klientas turės pateikti laisvos formos prašymą dėl nuostolių atlyginimo su nuostolius pagrindžiančiais dokumentais, savitarnoje arba el. paštu info@eso.lt.  


Per kiek laiko bus išnagrinėtas prašymas ir išmokėti pinigai?

Prašymo nagrinėjimas užtruks iki 30 d. d. ir apie tolimesnę eigą bei statuso pasikeitimą Klientas bus informuotas atskiru el. laišku.  


Ar dėl kiekvieno patirto nuostolio turėsiu teikti atskirą prašymą?

Kiekvienam atskiram objektui gali būti teikiamas tik vienas prašymas dėl jūsų patirtų nuostolių visumos su nuostolius pagrindžiančiais dokumentais. Jeigu turite kelis objektus ir teikdami prašymus pridėsite tuos pačius dokumentus, tokiu atveju, atitikus visus reikalingus kriterijus, bus atlygintina tik už viename objekte patirtus nuostolius.  


Iki kada ESO lauks prašymų tiesioginiams nuostoliams atlyginti?

Prašymų tiesioginiams nuostoliams atlyginti iš vartotojų, kurie patyrė žalą dėl 2024-07-28 audros, lauksime iki 2024-09-30.