Pradžia

Sąskaitos ir atsiskaitymai

Ką sąskaitoje reiškia eilutė „Perskaičiuota už praeitus laikotarpius“?

Elektros energijos rodmenis už einamąjį mėnesį reikia deklaruoti iki paskutinės mėnesio dienos. Nedeklaravus rodmenų – sąskaita pateikiama apskaičiuojant Jūsų vidutinį suvartojimą už 12 paskutinių mėnesių. Formulė, kuri naudojama vidutiniam suvartojimui apskaičiuoti pateikiama čia.

Pateikiame pavyzdį žemiau (atkreipiame dėmesį, kad tai bendro pobūdžio pavyzdys):

Už liepą duomenų nedeklaravote, Jums buvo paskaičiuotas vidutinis suvartojimas - 100 kWh.

Rugpjūčio mėnesį deklaravote, įvesdami skaitiklio rodmenis (rugpjūčio mėnesio pradžioje skaitiklio rodmenys buvo 23547; deklaravimo dieną įvedėte 23887 - tai reiškia, kad rugpjūčio mėnesį sunaudojote 340 kWh).

Vadinasi paskaičiuotas vidutinis suvartojimas liepą buvo mažesnis, nei faktinis elektros energijos suvartojimas ir už praėjusius periodus pasikeitė Jūsų suvartojimo vidurkis.

Taigi vidutinis suvartojimas už 12 mėnesių pasikeitė iš 100 kWh į 120 kWh (vidutinis suvartojimas apskaičiuojamas įvertinant Jūsų elektros energijos suvartojimą per paskutinius 12 mėnesių).

Todėl sąskaitoje esančioje eilutėje „Perskaičiuota už praeitus laikotarpius“, atvaizduojamas mokestis už papildomas liepos mėnesio 20 kWh, o už rugpjūtį skaičiuojama ne 340 kWh (kurias deklaravote), o 320 kWh.

Vidutinis suvartojimas paskaičiuojamas pagal mėnesio, už kurį pateikta sąskaita, tarifą. 

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Ar reikia deklaruoti rodmenis, jei atsiskaitau pagal vidutinį suvartojimą?

Taip, rodmenis deklaruoti reikia tam, kad pateiktos sąskaitos būtų tikslesnės. Svarbu - garantinio tiekimo kaina keičiasi kas mėnesį, tai yra dar viena priežastis deklaruoti rodmenis, kad Jūsų mokėtina suma būtų apskaičiuota teisingai.

Kai pasirenkate tiekėją, būtina deklaruoti rodmenis iki sutarties su tiekėju įsigaliojimo, kad ESO galėtų Jums pateikti teisingą sąskaitą.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kaip sužinoti, kiek aš mokėsiu už elektrą?

Kiekvieną mėnesį Jums bus teikiama sąskaita už elektros energiją ir (arba) gausite mokėtiną sumą trumpąja žinute.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kur galiu rasti sąskaitas už elektrą?

Jeigu esate sudarę sutartį su nepriklausomu tiekėju, sąskaitą už elektros energiją gausite iš nepriklausomo tiekėjo Jūsų pasirinktu būdu (dažniausiai el. paštu bei savitarnos svetainėje).

Jeigu esate ESO garantinio tiekimo klientas, kiekvieno mėnesio pradžioje sąskaita už garantinio tiekimo metu suvartotą elektros energiją bus talpinama ESO savitarnoje. Taip pat sąskaita bus siunčiama el. paštu (jeigu pasirinkote sąskaitų gavimo būdą el. paštu) ir (arba) gausite mokėtiną sumą SMS žinute.

Svarbu! Jeigu mokėtina suma bus 0 Eur, sąskaitos paprastu paštu nesiųsime.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kaip atsiskaityti už elektrą, jei anksčiau mokėdavau pagal vidutinį suvartojimą?

Jeigu norite, kad sąskaita būtų suformuota ne pagal vidutinį suvartojimą, o Jūsų faktinį suvartojimą, deklaruokite rodmenis nuo einamojo mėnesio 20 dienos iki paskutinės.

Jeigu esate sudarę sutartį su nepriklausomu tiekėju, rodmenis deklaruokite nepriklausomo tiekėjo savitarnoje.

Garantinio tiekimo klientai rodmenis deklaruoti gali:

  • ESO savitarnoje.
  • Įmokų surinkimo vietose („MAXIMA“ kasose, „Lietuvos Paštas“ skyriuose, „Perlas“ terminaluose (išskyrus „Perlas“ terminalus esančius „MAXIMA“ prekybos centruose))
  • Nemokamu trumpuoju numeriu 1852 (renkantis temą spauskite 5).

Atkreipiame dėmesį, kad tik deklaruoti rodmenų įmokų surinkimo vietose – nėra galimybės. Deklaruojant reikės apmokėti ir praėjusio mėnesio sąskaitą.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kur gauti pažymą apie suvartotą elektros/dujų kiekį?

Pažymas apie suvartotą elektros energijos ar dujų kiekį galite užsisakyti ESO savitarnoje arba paskambinę klientų aptarnavimo telefonu 1852.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kur galiu matyti savo kliento kodą?

Jūsų kliento kodas bus atvaizduojamas sąskaitoje už suvartotą elektros energiją. Taip pat, pranešimuose, kuriuos gaunate apie SMS bei el. paštu apie mokėtiną sumą.

Kliento kodą visada galite rasti ir prisijungę prie ESO savitarnos.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kur galiu matyti, kokią kainos dalį sudaro ESO mokestis už skirstymo paslaugą pasirinkus nepriklausomą tiekėją?

Informacija apie ESO persiuntimo įkainius skelbiama viešai. Ją galite rasti čia.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kaip ir kur galiu atsiskaityti už elektrą?

Už suvartotą elektros energiją atsiskaityti galite:

  • Savitarnos svetainėje;
  • Elektroninėje atsiskaitymų sistemoje „Viena sąskaita“;
  • Sąskaitų apmokėjimo platformoje sollo.lt;
  • Bankiniu pavedimu už suvartotą elektros energiją ir nenaudojamą infrastruktūrą:
    • LT41 7044 0600 0032 1788, AB SEB bankas;
    • LT29 7300 0100 0237 6713, AB Swedbank;
    • LT47 2140 0300 0018 0094, LT58 4010 0424 0301 7877, Luminor Bank AS Lietuvos skyrius;
  • Įmokų grynaisiais priėmimo vietose: „Maxima" kasose, „Perlas terminaluose" (išskyrus esančius „MAXIMA“ prekybos centruose) ir „Lietuvos paštas“ skyriuose.

Mokėjimo paskirtyje būtina nurodyti kliento kodą ir/arba  PVM sąskaitos faktūros Nr.

Už suteiktas paslaugas:

  • Bankiniu pavedimu už suteiktas paslaugas (paraiškos pateikimas, prijungimo sąlygos, elektros energijos atjungimas\prijungimas, ir kt. paslaugų suteikimas):
    • LT82 7044 0600 0298 2730, AB SEB bankas;
    • LT79 7300 0100 7050 5121, AB Swedbank.

Mokėjimo paskirtyje būtina nurodyti išankstinio apmokėjimo sąskaitos arba PVM sąskaitos faktūros Nr.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kaip užsisakyti sąskaitas už elektrą?

Jeigu esate ESO garantinio tiekimo klientas, papildomai užsakyti sąskaitų nereikia. Kiekvieną mėnesį jas gausite ESO savitarnoje.

Sąskaitą taip pat siunčiame el. paštu (jeigu turime jūsų el. pašto adresą), taip pat, SMS žinute (jeigu turime jūsų telefono numerį). Net jeigu ir neturėsime minėtų kontaktų, sąskaitą atsiųsime paštu.

Jei nenorite praleisti svarbios informacijos iš ESO, kviečiame atnaujinti kontaktinius duomenis.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kaip susigrąžinti permoką?
  • Susigrąžinti permoką galite pateikę prašymą ESO savitarnoje.
  • Įkeliant laisvos formos prašymą čia. Laisvos formos prašyme nurodykite šiuos duomenis: kliento kodą (kuriam susidariusi permokos suma), banko sąskaitą (į kurią atlikti grąžinimą) bei permokos sumą.
Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kaip atsiskaityti už bendrosioms reikmėms suvartotą elektrą?

Už bendroms reikmėms suvartotą elektros energiją reikia atsiskaityti administruojančiai įmonei.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kaip atsiskaityti už elektrą, jei yra susidariusi permoka?

Jei sąskaitoje yra susidariusi permoka, ji padengs arba iš dalies padengs ateityje išrašomą sąskaitą.

Jeigu norite, kad permoka būtų grąžinta galite pateikti prašymą ESO savitarnoje, arba užpildyti laisvos formos prašymą ir jį įkelti čia. Laisvos formos prašyme nurodykite šiuos duomenis: kliento kodą (kuriam susidariusi permokos suma), banko sąskaitą (į kurią atlikti grąžinimą) bei permokos sumą.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kodėl turiu atsiskaityti už vidutinį suvartojimą, jeigu deklaravau skaitiklio rodmenis?

Labai svarbu, kad rodmenis deklaruotumėte nuo einamojo mėnesio 20 dienos iki paskutinės. Jeigu rodmenis deklaravote naujo mėnesio pirmą dieną – jie nepatenka į ataskaitinį laikotarpį už išrašomą sąskaitą ir tokiu keliu taikomas vidutinis suvartojimas.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kur galiu matyti informaciją, kada buvo atliktas paskutinis mokėjimas už elektrą?

Mokėjimų informaciją galite matyti ESO savitarnoje arba savo banko išrašuose.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Ką daryti, jei atlikau mokėjimą už elektrą ne į tą sąskaitą?

Jeigu per klaidą įmoką atlikote į kitą ESO sąskaitą – pateikite prašymą įmokos perkėlimui ESO savitarnoje arba čia.

Jeigu mokėdami suklydote ir nurodėte kitos įmonės sąskaitą, prašymą turėtumėte teikti tai įmonei, kuriai atlikote klaidingą mokėjimą.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Noriu atsiskaityti ne pagal vidutinį suvartojimą, o pagal deklaruotus rodmenis. Ką turėčiau daryti?

Deklaruokite rodmenis Jums patogiu būdu iki paskutinės mėnesio dienos (imtinai).

Jeigu esate sudarę sutartį su nepriklausomu tiekėju, rodmenis deklaruokite nepriklausomo tiekėjo savitarnoje.

Garantinio tiekimo klientai rodmenis deklaruoti gali:

  • ESO savitarnoje.
  • Įmokų surinkimo vietose („MAXIMA“ kasose, „Lietuvos Paštas“ skyriuose, „Perlas“ terminaluose (išskyrus „Perlas“ terminalus esančius „MAXIMA“ prekybos centruose))
  • Nemokamu trumpuoju numeriu 1852 (renkantis temą spauskite 5).
Ar šis atsakymas buvo naudingas?